foute parameter in back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagleforce

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Ik maak eens per week een back-up op een externe harddisk.
DIT GEBEURDE MET WINDOWS VISTA ZONDER PROBLEMEN.
dIT VOORJAAR WERD MIJN WINDOWS VISTA GE UPDATE NAAR WINDOWS 7.
nU WORDT HET MAKEN VAN EEN BACK-UP EEN PROBLEEM.
EERST KREEG IK EEN MELDING VAN EEN FOUTIEVE PARAMETER. mAAR DAT PROBLEEM HERSTELDE ZICH NA EEN VIRUS SCAN (AD AWARE)
nU WORDT ER WEL EEN BACK-UP GEMAAKT MAAR AAN HET EINDE ER VAN WORDT DE ZAAK NIET AFGEBREID. EN KRIJG IK DE MELDING DAT ER NIET GENOEG VRIJE RUIMTE IS.
mAAR IN HET WINDOW VAN DE BACK-UPM STAAT DUIDELIJK DAT ER 49 gB IS GESCHREVEN EN DAT ER NOG 248 gb VRIJE RUIMTE IS.
kENNELIJK HIER OOK EEN FOUTIEVE PARAMETER.
wAT MAG HET ANTWOORD HIER OP WEZEN

(ALLES IN KAPITALE LETTERS , WANT IK HEB DE CAP.LOCK WEER EENS PER ABUIS AANGERAAKT ZONDER HET TE ZIEN)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer leren we eindelijk dat blind typen in Windows een utopie blijft.

En als je met verkenner op de schijf kijkt. Hoeveel vrije ruimte geeft hij nog aan dan?

Post ook de exacte foutmelding. Dat zoekt wat makkelijker naar mogelijke oplossingen.

foutiever parameter in back-up

sorry RogerS ik moet plots een paar dagen op reis na 4 October zal ik de gegevens sturen
eagleforce

foutieve parameter in back-up

Aan´Roger S.
Eagleforce is terug van weggeweest.
Het probleem met mijn backup programma is nog niet opgelost.
De backup vindt plaats op een externe disk (k)
.Kies optie “back-up maken”
Dat gebeurt dan onmiddellijk. Men kan ook de voortgang zien die vlekkeloos verloopt tot aan de laatste stap.
De melding is dan dat de back-up niet met succes werd afgesloten van wegen het feit dat er niet genoeg ruimte op de schijf is..
Controle of de schijf laat zien dat de backup er netjes op staat (50,8 GB)en dat er nog zo´n 250 GB vrije ruimte is
Het back up programma meldt dat hij het beoordelen van de schijf niet kan uitvoeren 0 x 80004001

Welke backup software gebruik je eigenlijk?

Ik weet van bijv. BackupExec dat deze veel gebruik maakt van tijdelijke bestanden. Je krijgt daar dan ook wel eens de melding van onvoldoende schijfruimte, maar dat is dan niet de ruimte op je backupmedium maar op de schijf die wordt gebackuppped.

Controleer dan idd eens of een van je andere schijven vol raakt tijdens het maken van een backup. Dus niet kijken als je backup al is gestopt of gecancelled want dan is de schijfruimte waarschijnlijk al weer vrij gegeven.

Kun je daarnaast ook even kijken welke build van Windows 7 je hebt
start de reken machine en kijk onder help bij "over/about"
(start - uitvoeren - calc - help - about)

als het goed is staat daar
Build(7600) dan is het goed

de 0x80004001 foutmelding kwam ten tijde van de Beta voor toen functies nog niet af waren naar voren.

foutieve parameteer by backup

De laatste vraag over "build 7600" kan positieve beantwoord worden.
Over de eerste vraag over het vollopen van andere schijven.
Hoofdaschijf C/ heeft nog ongeveer 650 vrije ruimte.Maarop deze schijf is ook een ruimte voor de zg. D schijf met een totale capiciteit van 10,7 GB maar nog slechts 1,75 GB vrij
Daar werden oorspronkelijk in mijn oude windows vista de backup neergezet. Voor de update naar windows 7 ben ik al overgegaan naar een externeschijf. Die updates liepen vlekkeloos.
Na de overgang naar windows 7 is de externeschijf geformateerd.

Die 650 op je c: schijf. Zijn dat Giga- of Megabytes?

En wat ik wilde weten hoe de schijfruimte is ten tijde (en dan met name richting het einde) van de backup? Niet de schijfruimte onder normale omstandigheden.

foutieve parameter backup

Roger S.
Ik denk dat de titel van mijn vraag helermaal niet goed is.
Ik heb een HP pavilion 6030 pt. De vaste schijf heeft wanneer ik mij goed herinner een capacitiet van max 500 GB !!
Maar wanneer ik nu bij systeem informatie kijk zegt dit dat de harde schijf een capaciteit van 920 GB heeft. er is 600GB vrije ruimte dus er moet een copie gemaakt worden van 920GB-600 GB =320 GB
Mijn externe schijf is 300GB Dus terecht wordt er gemeld dat er niet genoeg vrije ruimte is op deze schijf . Dus koop een schijf van 500 GB of liever meer.
Maar voor mij blijft de vraag Hoe kom ik aan een vaste schijf van 920 GB op mijn computer?
Hoe kom ik aan 320 GB opgeslagen materiaal??
Mijn grootste folder is documenten met een totaal van 51 GB Wat zou die andere 270GB dan zijn??

Een 1TB schijf in je laptop acht ik niet waarschijnlijk dus daar is idd iets vreemds aan de hand. Ik vermoed dat je schijf gecomprimeerd is. Klik eens met je rechtermuisknop op je c: schijf en kies dan eigenschappen. Controleer dan het vinkje bij comprimeren.

En een backup wordt gecomprimeerd (vergelijk het met zip of rar) opgeslagen. Dus 320GB aan data kost in de backup veel minder ruimte. Hoeveel is sterk afhankelijk van het soort bestanden.

Waar die 270GB in zit kan ik met deze informatie onmogelijk zeggen. Kijk eens met een programma als TreeView waar de grootste mappen zich bevinden.

foutieve parameter backup

er staat geen vinkje in het vakje comprimeren in het venster van de eigenschappen c schijf.
wel in het vakje indexeren.
Het open van de c schijf geefty een lijstje met bestanden Een aantal tussen de 10 en 790 MB, samen zo ongeveer 2 GB
Dan een met programma´s (x 86) van 4 GB
Een bestand "gebruikers" 75,7 GB
een bestand "windows" 13,8 GB
een bestand "windows old" 87,3 GB
Het programma treeview gedownload. Dit geeft het zelfde beeld wanneer ik in het menu start rechts boven de computer naam aan tik

Geschiedenis van mijn computer. Gekocht met windows vista Moeilijkheden bij het downladen van netframework service pak 2 Dit is verholpen door "PC computerservice" In het voorjaar 2010 eindelijk ge update naar windows 7 met behulp van mij toegezonden schijfjes (officiel aan mij toebehorend)
Ik weet niet of je iets aan deze reactie hebt.

Laatst bewerkt:
Van die windows.old map kun je afscheid nemen. Dat is je oude Vista installatie waarschijnlijk. Ruimt al weer aardig op.

foutieve parameter bij back-up

Zo maar iets weggooien is niet mijn aard. Dan liever eerst een kopietje maken op een externe scjijf. Dat bleek niet te lukken.
Het weg gooien van “Windows old” verdient autorisatie van de administrateur.!
Dat is precies het zelfde dat ik elke keer tegen kwam op deze HP computer in het begin. . Veel service van HP, maar iets zelf verwijderen was daar door niet mogelijk Zelfs het nu eerst maken van een kopie op een externe schijf van “Windows old” bleek niet mogelijk.
Toen ik indertijd een net framework service pak 2 of 3 niet binnen kon halen, moesten er allerlei eerdere versies verwijderd worden en op nieuw geïnstalleerd worden , wat niet ging omdat de administrateur ( cq HP) er toestemming voor moest geven.
Ik heb de computer naar een Pc-service center gebracht en zij kregen het wel voor elkaar. Hoe, dat hebben ze mij niet verteld. Maar die rem van toestemming van de administrateur is weg ( maar in Windows old zit ie dus nog wel.)
Nu heb ik dus ontdekt dat ik een vaste schijf heb van 925 GB en die had ik niet. Hoe kan ik nagaan of mijn vermoeden juist is of niet?
De tweede externe schijf was van mijn vrouw haar labtop en bleek 1 T volume te hebben.
Oplossing van het probleem van de update: we ruilden onze externe schijven!
Zojuist de eerste volledige back-up gemaakt en afgesloten met de volgende zin:
“ a copia de segurance do Windows foi concluda com excito ( met succes voltooid!)
717 Gb espaçao livre da capicadade 931,51 GB
Espada utilizado 214,09 GB
Backup copia 199,38 GB
Wonend in Portugal is mijn software in het portugees.
Roger zover bedankt voor de assistentie.
Misschien zucht je wel diep, na dit verhaal.
Eagleforce

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan