foute startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Ikzelf gebruik Firefox, mijn dochter werkt liever met IE.
Nu start dit IE alleen nog maar op met MSN.NL als startpagina. Ook als ik dit via opties vervang door blanco pagina staat IE na een herstart weer in msn. Dat is lastig omdat deze pagina tamelijk traag werkt.
Voluit heet de mns pagina die opstart htxp://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome (x=t)
Hoe krijg ik dat uit mijn pc?
Alvast dank voor de goede raad!

het eerste deel van je antwoord - alles is gechecked en dubbelgechecked
het tweede deel - ik ben niet zo geporteerd van tools die ook adware ( en andere ****) promoten - veiligheidssoftware heb ik echt zat - daar zit het probleem niet..........:(

Als ik jouw link "htxp://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome (x=t)"
letterlijk overneem, word ik omgeleid naar deze MSN-site met als webadres: "http:/ /www.msn.com/?wa=wsignin1.0" (Extra spatie van mij.)
Dus ik ben niet zo zeker van de betrouwbaarheid van dat adres dat jij opgeeft.
Heeft je dochter niet ook last van popup-advertenties e.d. Gelet op je uitspraak over StartPageGuard heb je wel ervaringen met spyware en adware?

StartPage Guard is juist tegen adware en spyware.
Het is een klein programmaatje dat vooral je startpagina beveiligt maar het kan het ook wijzigen, misschien dat het dan wel lukt.

@ boeing: geen problemen met popup's en dergelijke zooi
@michael: startpageguard gebruikt met als resultaat deze melding: Reg.Set.ValueEx Failed with: 5
inderdaad nogal raadselachtig
die bewuste startpagina laat zich dus niet verwijderen, noch bij keuze van bv google noch bij blanco pagina.
Ook een check van het hijackthis log leverde niks op......:confused:

Al een logje geplaatst bij Nucia of andere site of heb je zelf gekeken?

Dit is wel een hele hardnekkige.

Via Nucia natuurlijk - wie kan het beter dan zij :thumb:
en idd hardnekkig....maar ik ga door en je hoort 't wel.
Alvast bedankt enne goeie jaarwisseling!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan