foute taal installatie.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Ik heb hier een nieuwe laptop (Packard Bell) van iemand (oudere dame) die bij installatie van Windows Vista, na aankoop, per ongeluk voor Engels heeft gekozen, voor het besturing systeem i.p.v. Nederlands. Nog een geluk, dat het geen Chinees is..

Ik heb geprobeerd dit ongedaan te maken door voor de recovery optie te kiezen. De recover versie staat op de HD.
Helaas kreeg ik nergens meer de vraag in welke taal ik het wilde hebben en dus bleef alles in het Engels. Ook na een 2e poging.

Mijn vraag is: hoe krijg ik Windows Vista er in het Nederlands op?

Niet, vrees ik... 1x fout gekozen blijft fout gekozen (zoals je gemerkt hebt).

Wat je wel kunt proberen is een Vista DVD NL van jezelf te gebruiken, en te kijken of je daarmee (met de code van mevrouw) een installatie kunt doen op de partitie waar je nu Vista via de automatische weg op gezet hebt.
Natuurlijk heb je dan niet (automatisch) de hulpprogramma's die een fabrikant er standaard op zet, maar misschien kun je die nog downloaden bij Packard Bell.

Daarnaast zou je evt. kunnen bellen met Packard Bell, en daar nederlands recovery DVD's te bestellen. Dat kost je wel flink geld. Vergeet bij het bestellen niet om dan direct te vragen of dat inderdaad werkt als eerst een 'foute' taal is gekozen bij de ingebruikname van de pc/laptop.

Daarnaast zijn er trucjes om het NL taalpakket ook in een Vista Home Premium te installeren, maar dat is niet (helemaal) hetzelfde als een volledig nederlandse Vista-installatie.

Tijs.

foute taal installatie

Het probleem kon inderdaad niet opgelost worden. Nadat ik aanvankelijk een recover diskset had aangemaakt en gebruikt, bleek ook dat niet te helpen (???)

Daarna contact gehad met de helpdesk van het merk en die zullen nu een nieuw set recover disks sturen. Ben benieuwd, want dat zal toch wel hetzelfde zijn als wat ik had aangemaakt? Mij dus ook niet duidelijk, waarom dat niet hielp....
Wij wachten af.

Bedankt ieder.
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan