• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foute tekst in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirpatje

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2020
Vrienden,

Deze is waarschijnlijk zeer simpel maar ik vind het maar niet.

In cel A1 kan je een tekst intikken bv oplegger of aanhangwagen.
Nu wil ik dat de gebruikers in deze cel het woordje "Trekker" en "trekker" niet kunnen invullen en er een foutmelding komt.
Wat vul ik in deze cel in??

Mvg Patje

Ik denk met gegevensvalidatie.

Laat men kiezen uit een vooraf samengestelde lijst d.m.v. gegevensvalidatie..

Ja, klopt. Was ik weer vergeten. Zet de toegestane termen in een bijvoorbeeld A6, A7 en kies lijst en bron is dan =$A$6:&A$7 (kun je selecteren) foutmelding is aan te passen volgens mij.

Vrienden,

Het zal zonder gegevensvalidatie moeten gaan want het is vrij in te tikken, alle woorden zijn toegestaan behalve "trekker en Trekker".

Mvg

Gegevensvalidatie → Aangepast → Formule:
Code:
=A1<>"trekker"
→ OK.

Laatst bewerkt:
Hoi HSV

Uw formule werkt kan ik daar nog het woordje "Trekker" (met een hoofdletter) aan toevoegen met een &?

Zowel Trekker, trekker als TREKKER zal niet worden toegelaten door de gegeven formule.

HSV, Senso en RMK75,

Bedankt voor de vlugge interventie. Het werkt.

Afsluiten mag jezelf doen in je openingsvraag.

Zet de vraag onder > Onderwerpopties als > Opgelost. "Afsluiten" (slotje) doen moderatoren zelden, want Helpmij.nl heeft een archieffunctie.

Het slotje heeft niets met de archieffunctie te make @Senso.

Laat TS maar zelf duidelijk maken wat die met "afsluiten" bedoelt en wil bereiken. Ik denk als iedereen maar op eigen houtje topics naar wens kan afsluiten of laten afsluiten dat van veel topics niets terecht komt. "Opgelost" maakt duidelijk dat voor TS in ieder geval de vraag/het probleem is opgelost.

Een slotje wil niets zeggen of een vraag/probleem is opgelost. Dus als je de archieffunctie dan gebruikt kun je niet direct zien of de gevonden topic opgelost is en mogelijk een oplossing voor jouw eigen vraag/probleem bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan