Foute zenderinformatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Wij kijken TV via Caiway, en ook heb ik een tuner in mijn computer.
Met Vista's Media Center (Home Premium) kijk ik TV op de computer.

Onlangs zijn de frequenties van drie kanalen (Nickelodeon, MTV en TV West) gewisseld.
Zo zit bijvoorbeeld nu MTV op de plek waar eerst Nickelodeon zat.

In de TV is deze aanpassing natuurlijk kinderspel, maar op de computer geeft het
problemen. Wanneer ik naar Nickelodeon zap, en dus ook de zenderinformatie van
Nickelodeon zie, zie ik MTV in beeld.

Caiway weigert me te helpen, een aangezien ik een OEM'pje heb is hulp van MS ook
uitgesloten. Iemand met ideeën?

Laatst bewerkt:
OEM-versie van Windows, dus geen technische ondersteuning van MS...

Kan dat Media Centre dan niet opnieuw alle kanalen afscannen? Simpel het oude weggooien en het nieuwe erin?

Ron

Wij kijken TV via Caiway, en ook heb ik een tuner in mijn computer.
Met Vista's Media Center (Home Premium) kijk ik TV op de computer.

Onlangs zijn de frequenties van drie kanalen (Nickelodeon, MTV en TV West) gewisseld.
Zo zit bijvoorbeeld nu MTV op de plek waar eerst Nickelodeon zat.

In de TV is deze aanpassing natuurlijk kinderspel, maar op de computer geeft het
problemen. Wanneer ik naar Nickelodeon zap, en dus ook de zenderinformatie van
Nickelodeon zie, zie ik MTV in beeld.

Caiway weigert me te helpen, een aangezien ik een OEM'pje heb is hulp van MS ook
uitgesloten. Iemand met ideeën?

Ik denk dat het team van Aart Verbree hier ook niet zo veel aan kan doen. Ook de helpdesk in de havenstraat in Naaluk zal daar niet veel aan kunnen doen.

Je zal de kanalen in de TV tuner in de PC moeten zien te veranderen.
Misschien alles even weggooien en opnieuw scannen.

Ik denk dat het team van Aart Verbree hier ook niet zo veel aan kan doen. Ook de helpdesk in de havenstraat in Naaluk zal daar niet veel aan kunnen doen.

Nee, all right, misschien zullen ze er niet direct wat tegen kunnen doen, maar ze zijn
nou eenmaal de kabelaanbieder en het lijkt me onbelangrijk hoe je het kabelsignaal
gebruikt. Maar da's mijn mening... Kan me ook voorstellen dat ze het afwijzen, anders
is er geen houwe meer aan...

Je zal de kanalen in de TV tuner in de PC moeten zien te veranderen.
Misschien alles even weggooien en opnieuw scannen.

Da's uiteraard wat ik aan het proberen ben :). Maar wanneer ik kanalen wissel, dan gaan
de gegevens mee, dus ook dan is het geen verbetering. Een volledige nieuwe scan heb
ik geprobeerd op de dag na de verwisseling, dus ik zal straks nog een poging wagen...

Zie het zo:
De kabelleverancier mag je nooit aansprakelijk stellen als je de juiste kanalen niet op een TV kan instellen. Het instellen op een PC is vergelijkbaar met het instellen op de televisie.
Deze verantwoording stopt bij de aansluitdoos waar het kabel signaal binnenkomt en daarna zal je de manual van het apparaat moeten raadplegen. Ook Microsoft, de maker van de besturing zal hier niet zo veel mee kunnen.
Alleen als het binnenkomende signaal niet goed is, mag je de kabelleverancier hier op aanspreken.
Het televisiesignaal is goed dussss.....

Ik had ook al geaccepteerd dat Caiway me niet verder kan helpen, en ook de reden begreep ik al, nietwaar?... :thumb:
Morgen ga ik nog een poging ondernemen met opnieuw scannen.
Bedankt zover.

Zou moeten lukken.
Ik heb hier ook een Caiway doos op de muur voor mijn digitale TV signaal en analoge signaal richting PC zitten en die gaat ook naar m'n TV tuner in de PC zondr problemen.
Willeswaar gebruik ik XP maar dat zou het probleem niet kunnen zijn.

Nee dat schreef ik nie.
Dit staat er:
en analoge signaal richting PC zitten en die gaat ook naar m'n TV tuner in de PC

Laatst bewerkt:
Ik las 'm zo: Ik heb hier ook een Caiway doos op de muur voor mijn digitale TV signaal en analoge signaal richting PC zitten.
Maakt ook niet uit. Wanneer jij geen problemen ondervind moet een herinstelling de boel denk ik wel oplossen.

Heb het geprobeerd, geen succes.
Er begint een herinstallatie te kriebelen... Overdreven?

Laatst bewerkt:
Misschien de manual van de TV tuner kaart eens goed doorlezen hoe je de kanaalindeling kan veranderen.
Als blijkt dat dit met jouw kaart niet mogelijk is, zal een herinstallatie niet veel helpen vrees ik.

Misschien de manual van de TV tuner kaart eens goed doorlezen...

Er zit enkel een snelstargids bij. Ik heb ook alleen een tooltje geïnstalleerd om hem in
MC te gebruiken, verder zijn er geen instellingen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan