Fouten bij openen configuratiescherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter DvE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DvE

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Ik heb een vreemd probleem. Elke keer als ik vanuit het startmenu het configuratiescherm probeer te openen krijg ik de volgende foutmeldingen:
Kan het bestand (null) (of een van de onderdelen ervan) niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn en of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn.
Daarna komt de volgende foutmelding:
Toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand is geweigerd
Als ik het configuratiescherm probeer te openen vanuit de verkenner, gaat het wel goed en krijg ik geen foutmeldingen. Hoe komt het dat ik dat wel krijg in het startmenu, en hoe krijg ik het weer weg??

Hoi DvE,

Kennelijk is er in je configuratiescherm een verwijzing blijven staan naar een bestand of programma, dat verwijderd is.
Kijk eens of je met JV16 Powertools die verwijzing uit je register wegkrijgt.

Groetjes,

Pieter

Hoe bedoel je "vannuit Verkenner"? Dubbelklikken van het bestand Control.exe?

Als dat wel lukt (of Start > Uitvoeren > Control), is er niets mis met het configuratiescherm zelf.

Is die vermelding in StartMenu een snelkoppeling die je zelf hebt aangemaakt?

Ik bedoel vanuit de linkerkant, de mappenstructuur in de verkenner. Dan krijg ik geen foutmeldingen.
Het is gewoon de verwijzing in Start -> Instellingen die het niet goed doet. Die hoort toch standaard bij het startmenu? Daarom vind ik het vreemd dat ie het niet goed doet. Start -> uitvoeren -> control werkt ook niet goed. Dan krijg ik dezelfde foutmelding en opent ie Deze computer...

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Pieter Arntz
Hoi DvE,

Kennelijk is er in je configuratiescherm een verwijzing blijven staan naar een bestand of programma, dat verwijderd is.
Kijk eens of je met JV16 Powertools die verwijzing uit je register wegkrijgt.

Groetjes,

Pieter

Kun je me uitleggen hoe ik dat precies moet doen met dat programma? Want ik snap niet goed hoe het werkt.
Als ik de registry cleaner start, krijg ik een hele lange lijst met entries, dat kan toch niet allemaal weg neem ik aan??

Toch vreemd dat 'ie het via Verkenner dan wél doet.
Ik heb daar niet echt een verklaring voor.

Wanneer je TweakUI hebt, ga dan naar het Control Panel/Configuratiescherm tabblad, en vink alles uit.

Voeg nu één voor één items toe, en open vervolgens steeds Configuratiescherm. Krijg je dan een foutmelding?
Wellicht zit er een beschadigde applet tussen, en dan zou je op die manier de schuldige kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Als ik met tweakui alles weghaal in het configuratiescherm, dan geeft ie nog steeds dezelfde foutmeldingen. Het enige wat ik dan nog zie is:
gebruikers en wachtwoorden
geplande taken
lettertypen
netwerk- en inbelverbindingen
printers
symantec live update
systeembeheer
xteq systems xsetup

Maar hier zou het toch niet aan kunnen liggen denk ik?

Aah, dus die worden niet vermeld in TweakUI?

Dan zou je die er ook even uit moeten gooien om zeker te zijn.

Sluit Configuratiescherm, en hermoem de volgende bestanden tijdelijk van *.cpl naar *.bak, als ze er zijn:

Nusrmgr.cpl
Password.cpl
Main.cpl
Netcpl.cpl
s32lucp1.cpl
Sysdm.cpl
XQXSetup.cpl

En nu?

Vergeet uiteraard niet ze nadien weer terug te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan