Fouten bij opstarten Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinhoAjax

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Berichten
50
Hee,

Ik heb wat vreemde fouten als ik de computer opstart. Allereerst is er alleen een zwart scherm met het venster Documenten te zien. Als ik via taakbeheer explorer.exe opstart, komt Vista wel gewoon tevoorschijn, maar krijg ik een foutmelding over dat Manager.exe in de map Adobe niet gevonden is..

Iemand die raad weet?

Robin
 
je krijgt dus je taakbalk al niet totdat je in taakbeheer explorer.exe gaat opvragen?

sinds wanneer heb je dit probleem dan al en heb je dan al systeemherstel geprobeerd?
rstrui.exe is het om systeemherstel op te starten
 
je krijgt dus je taakbalk al niet totdat je in taakbeheer explorer.exe gaat opvragen?

sinds wanneer heb je dit probleem dan al en heb je dan al systeemherstel geprobeerd?
rstrui.exe is het om systeemherstel op te starten

Systeembeheer heeft niet geholpen. Ja ik krijg alleen het Documente-venster met daarachter een zwarte achtergrond... en daarna als ik explorer heb gestart dus die andere fout over de Manager.exe in Adobe.
 
neenee systeemherstel, niet systeembeheer.

je kan systeemherstel dus gewoon vinden door ofwel in start(als je dat kan opstarten) systeemherstel in te typen ofwel door rstrui.exe uit te voeren als nieuwe taak in taakbeheer.


Je zou het ook natuulijk eens kunnen proberen via de vista recovery disk
 
neenee systeemherstel, niet systeembeheer.

je kan systeemherstel dus gewoon vinden door ofwel in start(als je dat kan opstarten) systeemherstel in te typen ofwel door rstrui.exe uit te voeren als nieuwe taak in taakbeheer.


Je zou het ook natuulijk eens kunnen proberen via de vista recovery disk

Oeps sorry ik 'vertypte' me :rolleyes: Bedoelde natuurlijk Herstel, maar dat heeft geen effect gehad.
 
heb je het dan geprobeerd met de vista recovery disk?
 
nee hoor ;)
deze dient gewoon om te repareren...

via deze vista recovery disk kan je namelijk ook systeemherstel uitvoeren en daar zou het echter altijd moeten werken :thumb:
 
nee hoor ;)
deze dient gewoon om te repareren...

via deze vista recovery disk kan je namelijk ook systeemherstel uitvoeren en daar zou het echter altijd moeten werken :thumb:

Ik heb de cd gedraaid, maar hij werkt nog steeds niet..
 
kijk dan eens in de logboeken wat de fout veroorzaakt...

(ben je wel ver genoeg terug gegaan met systeemherstel?)
 
kijk dan eens in de logboeken wat de fout veroorzaakt...

(ben je wel ver genoeg terug gegaan met systeemherstel?)

Zo gevorderd ben ik niet :p

Zou het iets te maken kunnen hebben met een extra opstartopdracht die ik moet toevoegen? Zo ja, hoe moet dat precies? (dat ie explorer.exe automatisch start)
 
een extra opstartopdracht?
ik zou het niet weten, ook niet of het mogenlijk is want explorer.exe zou zowiso automatisch moeten opstarten :confused:

maar wat ik raar vind, bij je opstarten krijg je dus direct je map "documenten" opgestart?

wat je eens zou kunnen proberen (ik ga het zo goed mogenlijk proberen uit te leggen ;))

eerste even dat van de logboeken:
-ga naar start
-typ daar logboeken(enter)
-ga naar systeem en kijk daar op het tijdstip van je opstarten naar de foutmeldingen(niet waarschuwingen enzo...)
-post dan eens wat daar staat.

Wat je nog zou kunnen proberen is aan te passen dat die manager.exe niet automatisch opstart.
-ga naar start
-typ daar msconfig(enter)
-ga naar het tabblad opstarten
-zoek naar de lijn waar staat manager.exe en vink deze af.
-druk op toepassen
-start opnieuw op en kijk eens of hetzelfde probleem er nog altijd is.


Ook zou ik je eens aanbevelen om eens een grondige scan uit te voeren met eerst en vooral je antivirus al eens, daarna nog eens met superantispyware & malwarebytes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan