Fouten binnen Windows 7, waarschijnlijk schijf gerealeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quest27

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Berichten
25
Beste Helpers,

Mijn computer heeft van de één op de andere dag een aantal fouten gemaakt, die elk constant voorkomen.

Het eerste wat mij opviel was dat de balken in Windows 7 voor mij mijn thema niet volgen.
Ik heb een thema ingesteld dat die balken Oranje zijn, of het een web balk of een startbalk is moet niet uitmaken.
Bijlage 1 bevat een voorbeeld.

Het tweede wat me opviel was dat ik geen enkel spel kan opstarten van mijn computer.
Het softwareprogramma, Steam, start gedeeltelijk op om direct tijdens of na het inloggen zichzelf af te sluiten.
Hetzelfde geld voor het spel Minecraft.
Bijlage 2 bevat een plaatje waarin te zien is hoever Steam zichzelf opstart, voordat het zichzelf afsluit.

Het laatste wat me is opgevallen was dat wanneer ik op www.youtube.com video's kijk dat ze niet altijd het volledige scherm innamen nadat ik op de knop "Full screen" had geklikt.
In Bijlage 3 een voorbeeld.



Ik heb geen idee waardoor dit komt. Ik sloot de ene dag mijn computer af, waardoor de computer, zoals gebruikelijk, zijn updates uitvoerde. De volgende dag, toen ik van mijn werk kwam ontdekte ik deze problemen.
Ik weet niet of iemand anders in de tussentijd op mijn computer heeft gezeten. Ik woon namelijk met mijn ouders en een broertje en zusje. Het eerste wat ik heb gedaan om dit op te lossen was een systeemherstel, wat niet heeft gewerkt.

Verder heb ik bij mijn taakbeheer gekeken en het viel me op dat de 'schijf' zeer actief was.
Ook hiervan heb ik een plaatje in de bijlage.

Graag zou ik te weten komen wat jullie hiervan denken en wat ik hiertegen zou kunnen doen.


Met vriendelijke groet,



Quest27




Bijlage:

Bijlage 1

bug virus01.jpg

Bijlage 2

bug virus02.jpg

Bijlage 3

bug virus03.jpg

Bijlage 4

bug virus04.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Mik,

Zojuist heb ik de updates die gedownload zijn op de betreffende dag verwijderd.
Omdat ik de computer nog niet opnieuw heb opgestart weet ik niet of dat de oorzaak is van het probleem dat laat ik zo wel weten.

Voorlopig heb ik hier een print screen van de tab processen van het taakbeheer.

bug virus05.png
 
Wel voorlopig even automatische update uitzetten.

Dat heb ik zojuist even uitgezet.

Maar ik verwacht niet dat de updates het probleem was. Ik heb mijn computer opnieuw opgestart, dit maal zonder de updates van Windows 7.
Jammer genoeg was dit niet voldoende, want alle fouten zijn nog steeds aanwezig.

Ik heb nog eens gekeken naar processen lijst van taakbeheer en ik merkte de knop op genaamd: "Processen van alle gebruikers weergeven".
Daar heb ik onderstaande print screen van gemaakt.

bug virus06.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het valt me wel op dat er extreem veel processen draaien (93). Bij mij 54
Wat je zou kunnen proberen is een chkdsk /f /r
Ga in Computer naar de C: klik rechts>eigenschappen>extra>nu controleren, vink de 2 opties aan en herstart de pc.
 
Dankje Mik,

Dit heb ik gedaan, maar alsnog is het probleem niet opgelost.
Zou dit misschien door iets anders komen dan die update (die inmiddels verwijderd is) of mijn schijf, die nu is gecontroleerd?

Prettig kerstfeest trouwens ;)
 
Nog een voorlopige optie, scan eens met Mbam (link in m'n handtekenig) en je virusscanner en controleer eens of het stuurprogramma van je grafische kaart veranderd is.
 
Ook dit heeft niet gewerkt, al heb ik wel 1260 bedreigingen kunnen verwijderen (voornamelijke ongewenste toolbars).
Ook heb ik de nieuwste versie van de GeForce drivers die mijn grafische kaart ondersteund gedownload, zonder resultaat.

Ik heb misschien een nieuw aanknopingspunt gevonden.
Ik heb MineCraft opgestart, een spel die ik regelmatig wens te spelen, en heb een crash rapport kunnen uitdraaien.

Ik heb het rapport doorgelezen en de volgende regels vielen me op:

Code:
[16:56:45 INFO]: Client> [16:56:45] [main/INFO]: (Session ID is 

token:0e707cac0b4945538998bd4d48fa700f:87ffd1cafcaa482e9c718b93a3d485c3)
[16:56:45 INFO]: Client> [16:56:45] [Client thread/INFO]: LWJGL Version: 2.9.1
[16:57:13 ERROR]: Game ended with bad state (exit code -1073741571)
[16:57:13 INFO]: Deleting C:\Users\Geert\AppData\Roaming\.minecraft\versions\1.7.4\1.7.4-natives-312542189795
[16:57:13 INFO]: Ignoring visibility rule and showing launcher due to a game crash
[16:57:13 WARN]: Couldn't delete C:\Users\Geert\AppData\Roaming\.minecraft\versions\1.7.4\1.7.4-natives-

312542189795 - scheduling for deletion upon exit

Dit is het onderste deel van het crashrapport dat ik in de bijlage heb geplaatst.
Kunnen jullie hier misschien iets meer mee?
 

Bijlagen

  • MC Error.txt
    16 KB · Weergaven: 26
Ik kan je laatste post naar het spellensectie verplaatsen als je dat wilt, dan sluit ik deze vraag.
Daar is meer expertise aanwezig wat betreft minicraft.
 
Laatst bewerkt:
Dankje Mik,

Maar ik vermoed dat dat niet nodig is. Het blijkt we aan de drivers van mijn grafische kaart te liggen, ik had het de eerste keer alleen niet correct geïnstalleerd.
Ik heb het gisteravond voor elkaar gekregen on de fouten die ik aantrof teniet te doen.

Jammer genoeg wordt de update tijdens opstarten of afsluiten van de computer terug gedraaid waardoor ik elke keer na opstarten van de computer opnieuw de drivers moet installeren.

Ook heb ik gezien dat er momenteel 83 belangrijke updates van Windows 7 geïnstalleerd moet worden. Ik heb ze handmatig gestart maar alsnog mislukken ze alle 83. Ik vermoed dat hier het probleem achter zit van de drivers update.

Ik kreeg deze melding trouwens ook nog na het inloggen:

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van C:'\Program Files(x86)\HomeTab\TBUpdater.dll

Kan opgegeven module niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Normale gang van zaken bij updaten van drivers is om de oude driver eerst te verwijderen (installatie ongedaan maken d.m.v. rechtsklik op de driver onder apparaatbeheer)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan