fouten in formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
In het tabblad "Structuur" van de functie-assistent kan ik de formule stap voor stap volgen. In de "Help" lees ik dat fouten hier met een rode stip worden weergegeven en correcte formules met een blauwe stip. In mijn rekenblad worden fouten met een foutnummer weergegeven maar de kleur van de stip in de functie-assistenb blijft steeds blauw.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Dank bij voorbaat.

Heeft waarschijnlijk te maken met het ontwerp van de velden. Als er om een bepaalde reden geen uitkomst uit de formule komt geeft die een specifieke foutcode.

Op zich kan de formule wel juist zijn, maar bijvoorbeeld een verwacht getal niet worden aangetroffen.

Heb je misschien een voorbeeldje ?

(Ik ga er van uit dat je de lijst met foutcodes inmiddels hebt gevonden ;-) )

Laatst bewerkt:
foutcodes

Dag DiGro,
Bedankt voor je antwoord.
Als je bijvoorbeeld probeert in een formule te delen door een cel met een nulwaarde krijg je terecht de foutcode 503. Toch blijven de "bolletjes" blauw gekleurd als je de fuctie-assistent bekijkt.

Klopt, dat is nu precies wat ik bedoelde.

De formule op zich is niet verkeerd ( Bijv: =(som(a1:b1)/c1) in d1 (a1=21;b1=3;c1=0)

Maar als je probeert te delen door nul spelen er andere krachten, in dit geval Fout:503 =
(Deling door 0 of een ander(e) berekening die zou resulteren in een overschrijding van het gedefinieerde waardebereik.)

Als je de nul in C1 vervangt door 1 klopt de formule weer.
Volgens mij moeten de bolletjes dus inderdaad blauw zijn (de formule klopt) en niet rood (want je kunt niet delen door 0, maar wel door een ander getal)

Eea als voorbeeld natuurlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan