Ad 1.
Hoe staat FileZilla ingesteld?•Staat op tabblad "Geavanceerd" bij "Servertype: Standaard (autodetectie)"? JA
•Staat op tabblad "Overdrachtsinstellingen" bij "Overdrachtsmodus: Standaard"? JA
•Staat op tabblad "Karakterset" de instelling op "Auto-detectie"? JA (UTF-8 forceren geprobeerd; maakte niks uit; dus weer terug gezet naar oude waarde)
Bij 3x ja lijkt het niet aan FileZilla te liggen.
Ad 2.
Als punt 1 in orde is, zou het aan de server moeten liggen: •2.a) De provider (hosting2go.nl; of zit daar alleen je domeinnaam, en zit je hosting ergens anders?) heeft de server zodanig ingesteld, dat de utf-8 van de charset overruled wordt door een utf-16 van de server. Mijn domijn en hosting is hosting2go.
•2.b) Er is iets anders aan de hand.
Ad 2.a
Dit is niet gebruikelijk, maar kan in een enkel geval wel eens gebeuren.
Om dit te omzeilen kan je het volgende proberen:
In de pagina zet je voorafgaand aan de doctype-declaratie het volgende regeltje PHP-code:
HTML Code:
1
2
3
4
<?php header("Content-type: text/html; charset=utf-8"); ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
... enz. Dit forceert de server om toch utf-8 te gebruiken (PHP = Preprocessing; dat mag wel vóór het doctype).
Vervolgens hernoem je de pagina tot index.php (ipv index.htm, anders werkt het preprocessen niet).
En dan uploaden.•Als de hosting van de site niet bij hosting2go.nl is ondergebracht (die PHP ondersteunt), zou het ook nog kunnen dat het een server is die geen PHP ondersteunt (en/of geen Apache webserver gebruikt maar een Windows-server). Dan werkt het niet, maar kan misschien de .asp variant gebruikt worden.
•Voor toelichting: zie hier bij webrichtlijnen.nl.
Gedaan; volgens mij op de juiste manier. Geen succes.
Ad 2.b
Als ook 2.a niet werkt, weet ik het ook niet meer. Dan lijkt het me raadzaam om contact op te nemen met de helpdesk van je provider (telefonisch gaat vaak sneller dan per mail).
Post geplaatst; helaas zijn ze morgen telefonisch maar van 7:00 tot 14:00 bereikbaar; dat wordt hem niet voor mij. Ik hoop dus een reactie via de mail te krijgen.
Inmiddels http://equiphotography.nl/test9/ en bij http://equiphotography.nl/test10/ klopt de opmaak in IE nu ook niet meer... gaat lekker dit..
Hoe staat FileZilla ingesteld?•Staat op tabblad "Geavanceerd" bij "Servertype: Standaard (autodetectie)"? JA
•Staat op tabblad "Overdrachtsinstellingen" bij "Overdrachtsmodus: Standaard"? JA
•Staat op tabblad "Karakterset" de instelling op "Auto-detectie"? JA (UTF-8 forceren geprobeerd; maakte niks uit; dus weer terug gezet naar oude waarde)
Bij 3x ja lijkt het niet aan FileZilla te liggen.
Ad 2.
Als punt 1 in orde is, zou het aan de server moeten liggen: •2.a) De provider (hosting2go.nl; of zit daar alleen je domeinnaam, en zit je hosting ergens anders?) heeft de server zodanig ingesteld, dat de utf-8 van de charset overruled wordt door een utf-16 van de server. Mijn domijn en hosting is hosting2go.
•2.b) Er is iets anders aan de hand.
Ad 2.a
Dit is niet gebruikelijk, maar kan in een enkel geval wel eens gebeuren.
Om dit te omzeilen kan je het volgende proberen:
In de pagina zet je voorafgaand aan de doctype-declaratie het volgende regeltje PHP-code:
HTML Code:
1
2
3
4
<?php header("Content-type: text/html; charset=utf-8"); ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
... enz. Dit forceert de server om toch utf-8 te gebruiken (PHP = Preprocessing; dat mag wel vóór het doctype).
Vervolgens hernoem je de pagina tot index.php (ipv index.htm, anders werkt het preprocessen niet).
En dan uploaden.•Als de hosting van de site niet bij hosting2go.nl is ondergebracht (die PHP ondersteunt), zou het ook nog kunnen dat het een server is die geen PHP ondersteunt (en/of geen Apache webserver gebruikt maar een Windows-server). Dan werkt het niet, maar kan misschien de .asp variant gebruikt worden.
•Voor toelichting: zie hier bij webrichtlijnen.nl.
Gedaan; volgens mij op de juiste manier. Geen succes.
Ad 2.b
Als ook 2.a niet werkt, weet ik het ook niet meer. Dan lijkt het me raadzaam om contact op te nemen met de helpdesk van je provider (telefonisch gaat vaak sneller dan per mail).
Post geplaatst; helaas zijn ze morgen telefonisch maar van 7:00 tot 14:00 bereikbaar; dat wordt hem niet voor mij. Ik hoop dus een reactie via de mail te krijgen.
Inmiddels http://equiphotography.nl/test9/ en bij http://equiphotography.nl/test10/ klopt de opmaak in IE nu ook niet meer... gaat lekker dit..