• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutieve celverwijzingen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Ik heb 7 tabbladen met 7 chauffeurs en een tab8 met de totalen.
Nu wil ik tab 7 en 6 weghalen maar dan hou ik in tab 8 nog de verwijzingen naar tab 7 en 6.
Is er een methode om alle foute verwijzingen in een keer te verwijderen?
Dus dat ik op tab 8 alleen de optelling van de 5 overgebleven tabbladen overhoud.
dus ik heb de formule :
Code:
 =SOM(rittenstaat1!AC21+rittenstaat2!AC21+rittenstaat3!AC21+rittenstaat4!AC21+rittenstaat5!AC21+rittenstaat6!AC21+rittenstaat7!AC21)
Na het verwijderen heb ik:
Code:
 =SOM(rittenstaat1!AC21+rittenstaat2!AC21+rittenstaat3!AC21+rittenstaat4!AC21+rittenstaat5!AC21+#VERW!AC21+#VERW!AC21)
En dat in 20 kolommen met 365 dagen.
dat moet dus worden :
Code:
=SOM(rittenstaat1!AC21+rittenstaat2!AC21+rittenstaat3!AC21+rittenstaat4!AC21+rittenstaat5!AC21

En zo voor alle verwijderde celverwijzingen.
Vraag ik nu het onmogelijke?

En zo wil ik ook een totaal voor 3 en 2 tabbladen maken.
Als ik handmatig alle formules moet aanpassen dan mis ik een paar vrije weekenden.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo op het eerste zicht kan je toch de eerste formule correct maken en dan doortrekken over het gebruikte bereik.
Lukt dat niet dan even een voorbeeldje posten.

Ik had gehoopt op een snelle oplossing in de trend van > ongeldige celverwijzingen verwijderen.
Maar dan ga ik ze maar per maand doortrekken, neemt effe wat tijd maar gaat lukken.
Bedankt.

Je kan toch gewoon zoeken vervangen doen:

Zoeken naar : +rittenstaat6!AC21+rittenstaat7!AC21
Vervangen door NIKS

Et vwalla!

Dat moet ik dan iedere maand 20 kolommen is ongeveer 7200 keer voor alle cellen doen.
Dus doortrekken is gemakkelijker.
Als je kon zoeken op +rittenstaat6!""+rittenstaat7!"" dus iedere verwijzing met celnummer erachter zou dat een oplossing zijn.

Et voila....

Laatst bewerkt:
Tja als je niet wil dan is dat maar zo.
Maar anders kan je toch je HELE werkblad selecteren en daarop je zoek en vervang-functie toepassen.

Dat zal dan toch moeten gebeuren met de celnotatie die in de formule staat.
Dus zoek +rittenstaat6!AC21+rittenstaat7!AC21 vervang door niks
dan > +rittenstaat6!AC22+rittenstaat7!AC22 vervang door niks
+rittenstaat6!AC23+rittenstaat7!AC23 vervang door niks
enz. enz. Dus dat schiet niet op. Als je in een zoekfunctie alle vermeldingen van rittenstaat6!+rittenstaat7! met de verschillende celnummers door niks kunt veranderen dan is het opgelost, maar dat lukt niet met de zoekfunctie.

Heb je dit dan al eens getest?

Code:
Zoeken naar : +rittenstaat6!AC**+rittenstaat7!AC**
 Vervangen door NIKS

waarschijnlijk niet.

JAHA!! Sterretjes in plaats van aanhalingstekens. Je moet het maar weten.
Er zijn echt slimme mensen hierzo. Het beste forum dat er is met altijd een oplossing.
Heer Giga senior, Giga bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan