foutieve keuze antwoordaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
SInds kort beschik ik over Outlook2003. Hoewel het goed heeft gewerkt zit ik sinds kort met het volgende probleem. Door mij zijn meerdere accounts ingevoerd. Krijg ik op 1 van de accounts een mail en klik ik op de knop Beantwoorden dan wordt een regel zichtbaar waarin staat dat beantwoord wordt via account...... Het daar weergegeven account is niet het account waarop de mail binnenkwam en ook niet mijn standaardaccount. Ik zou graag willen dat beantwoord wordt via het account waarop de mail oorspronkelijk is binnengekomen. Hoe bereik ik dat?

In het vak "aan" staat jouw email adres, wat hij dus als foutief email adres ziet op dat moment. waarschijnlijk kun je daar gewoon op klikken, krijg je een uitrolmenu met de verschillende accounts die je hebt, kies daar de juiste en het werkt als het goed is wel

Als je in het menu naar e-mail accounts wijzigen gaat en op het betreffende e-mailadres dubbelklikt kan je naar instellingen e-mailadres gaan. Op het tabblad algemeen staat het antwoordadres. Wellicht dat daar iets (verkeerds) staat ingevuld?

Succes!

reactie

Robbert,

Het is inderdaad mogelijk het adres te wijzigen maar dat moet natuurlijk niet nodig zijn; normaliter wordt automatisch het juiste account gekozen.

Virus, bij het antwoordadres staat niets ingevuld. Vul ik daar wel wat in dan brengt dat geen verandering in de zaak.

aha... ;-(

Maar kan je wel gewoon verzenden via dit account? Kan het zijn dat verzenden uitstaat in de opties?

Henny

kan verzenden

Ja hoor, ik gewoon verzenden. Als ik via de accountkeuze de juiste account kies gaat alles gewoon goed.

Maar dat zegt niets: als je via accountkeuze een account kiest om te verzenden doet deze het, ongeacht of verzenden aan staat of niet in de opties.... Ik zou dus toch even de verzendopties zoeken en daar kijken of verzenden wel aan staat....

gaat goed

Ik riep dat "ik gewoon kon verzenden". Als ik daarna antwoord krijg op zo'n mailtje mag ik dan echt aannemen dat de mail is verzonden?

Ja, ik twijfel er niet aan of je mailtjes zijn verzonden. Maar je zei "Als ik via de accountkeuze de juiste account kies gaat alles gewoon goed.". Dus nam aan dat je alleen had geprobeerd te verzenden via deze optie.

Zoals ik dus al zei kan je ook "gewoon verzenden", ongeacht of de optie verzenden wel of niet aan staat... alleen op het moment dat je een reply geeft op een mailtje aan deze account wordt hij inderdaad verzonden via een andere account... vandaar mijn vraag of je even wilde kijken of de optie verzenden aan staat...

By the way: ik probeer alleen maar te helpen hoor! ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan