Foutje in code dat ik niet vind

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skylinertje

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Dit is de code:
foute code.jpg
Code:
Option Compare Database

Private Sub Form_Close()
    Dim rst As Recordset
    Dim rstParking As Recordset
    Dim Plaats As String
    Dim f As Field
    Set rst = CurrentDb.OpenRecordset("select * from [qryAbonnementenParking]", DB_OPEN_DYNASET)
    Set rstParking = CurrentDb.OpenRecordset("select * from [tblParkingsOverzicht]", DB_OPEN_DYNASET)
    For Each f In rstParking.Fields
        rstParking.Edit
        f.Value = Null
        rstParking.Update
    Next f
    If rst.RecordCount > 0 Then
        rst.MoveFirst
        Do Until rst.EOF
            Plaats = rst![Plaats klant]
            For Each f In rstParking.Fields
                If f.Name = "P" & Plaats Then
                    rstParking.Edit
                    f.Value = "Abon"
                    rstParking.Update
                End If
            Next f
            rst.MoveNext
        Loop
    End If
    rst.Close
    Set rst = Nothing
    rstParking.Close
    Set rstParking = Nothing
    [Form_frmOverzichtParkings].Refresh
End Sub

Private Sub KlantID_AfterUpdate()
    Me.Refresh
End Sub

MAar hij geeft telkens een fout.
Wat kan er verkeerd zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga er zonder codetag en inspringpunten daar waar ze horen echt niet naar zoeken.

Hoe bedoel je? Ik ben een "leek" in deze zaken. Dus zeg me wat ik meer moet geven. Hij geeft altijd een fout op de eerste 2 regels;

Het gaat om de code-tags, die maken het wat leesbaarder. Ik heb ze even voor je toegevoegd. Ook heb ik het topic van SQL naar Access verplaatst :)

En welke bibliotheken heb je geladen?

Waar vind ik dat?
kan precies geen olb-bestand vinden.
code.jpg

Laatst bewerkt:
En leg ook eens uit wat je van plan bent met die code; in de eerste lus op rstParking maak je alle velden leeg in de tabel tblParkingsOverzicht]. Omdat je verder in die lus niet naar andere records gaat, neem ik aan dat je maar één record hebt in die tabel. Of toch niet? In de volgende lus (rst) loop je door een recordset met meerdere records, en dan wordt die tabel weer gevuld. Daarbij overscrhijf je dus steeds dezelfde velden, met steeds een ander record uit rst. Dat oogt allemaal wel héél omslachtig...

Ik heb een frmParkingOverzicht. Dat zijn allemaal kleine veldjes.
Dan heb ik daarop een opdrachtknop Overzicht bezetting parking abonnementen. ALs ik daar de keuze van de parkingplaats kies, en ik kies de Id van de klant. Ik sluit dat. Dan zou er in het frmParkingOverzicht op die nummer Abon automatisch komen en dan is dat plaatsje in gebruik genomen. Als ik opnieuw een plaats wil kiezen, zijn de nummertjes die al in gebruik zijn, uit het lijstje weg.

In de tblParkingOverzicht heb ik 1 record, met 232 veldjes, nl. P1, P2, P3 tot P232

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan