• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutje in formule??

• Onderwerp starter Onderwerp starter vgtc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vgtc

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Ik heb een bestand dat verticaal zoekt in een werkblad en vervolgens de benodigde gegevens plaats op de werkblad die ik wil.
Nu berekend hij alles goed door, maar vanaf een bepaald "bestelnummer" lijkt hij deze niet meer te herkennen.
Het gaat om het werkblad "Eigen Assortiment NAT" en werkblad "Resultaat NAT". Ik heb de rijen die het betreffen met geel gearceerd. De rode kolommen zijn de kolommen van "Eigen Assortiment NAT" die ik zelf handmatig invul.
Het gaat er om dat ik in kolom B een bestelnummer in vul en dat in de rest van de rij (op de rode cellen na) de rest van de benodigde gegevens in komen te staan.
Hij haalt die gegevens vanuit "Resultaat NAT". In dit werkblad vind dus het verticaal zoeken plaats vanuit "Omzettingt NAT".
Ik heb een link bijgesloten waarin je het bestand kan vinden:

http://www.moederfourage.nl/Documenten/Assortiment Natudis 2007.rar

Groet, Vincent

Ik krijg je bestand niet geopend, Foutmelding, bestand is corrupt.

Groeten,

M.

En als een formule gelijkaardig is (op celverwijzingen na) delete die dan, en geef het aan dat die gedeletet zijn. Het heeft geen zin om in een voorbeeldbestandje in heel veel rijen nagenoeg gelijke formules te zetten.

Verwijder bestand!!!!

Beste Vincent,

Het is dat ik niet bij de concurrent werk, anders zou ik erg blij zijn met de inkoopprijzen van jullie producten.:shocked:
Maak als ed sodemieter dit bestand onherkenbaar door er onzinnige informatie in te zetten. En als je toch bezig bent, verwijder van even 6000 rijen van de tabbladen "Bron NAT" en "Omzetting NAT". Allicht dat het bestand dan een stuk kleiner zal worden.

Richard

deze rar is al iets groter: 245kB. ik krijg hem dus niet open.

steven

ik zou de formule als volgt aanpassen:

Code:
=VERT.ZOEKEN('Eigen assortiment NAT'!$A10;'Omzetting NAT'!B:F;KOLOM()-1;ONWAAR)
door B:F te selecteren kan je altijd deze lijst aanvullen. ONWAAR dient om de enige juiste vert.zoeken te krijgen en niet datgene dat in de buurt ligt.

steven

Ik heb beide formules toegepast en ze werken perfect.
In tegenstelling tot eerst herkend hij nu alleen de exacte celinhoud.

Harstikke bedankt!!!

Vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan