• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutje in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0660

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hallo,
Volgens een macro van snb heb ik hier iets in elkaar gestoken. Echter gebeurt er iets vreemd. Als ik op berekenen klik wordt rij drie verplaatst naar rij 5 Het is de bedoeling dat rij 3 blijft staan, want rij 1 tot en met 3 zijn titels. De berekening moet gebeuren vanaf rij4. Weet iemand een oplossing.
In bijlage bestandje berekening en het testbestandje om te importeren en te berekenen.
Dan is er ook nog een vraagje wat betreft de macro van hsv. Die werkt voor mij perfect maar het bestanje is voor een vriend van mij en blijkbaar kan hij alleen opslaan als xls (ik heb dat probleem dus niet) Maar het zou moeten opgeslagen worden als xlsx, kan dit aangepast worden?

Greetz

Bijlagen

Bestudeer in de hulpbestanden van de VBEditor de begrippen 'currentregion' en 'offset'

Hoi snb
Het rare is als ik gebruik maak van naam1 , naam2 enz ik geen probleem ondervind alleen als ik echte namen gebruik wel.

Greetz

Als iemand alleen kan opslaan als .xls, dan heeft diegene een oudere excelversie dan XL2007.
Als je iets opslaat als .xlsx dan zullen evt. aanwezige macro's NIET mee opgeslagen worden.

Hoi Haije.
Dank voor uw reactie.
De versie is 2010 en het is gewoon de bedoeling dat het blad dag wordt opgeslagen na herberekening (xlsx). Gewoon als overzicht, daar moet verder niets meer mee gebeuren.
Maar zoals ik al zei, ik heb het probleem zelf niet. Ergens bestaat wel een code, maar ik krijg het niet voor elkaar.:o.
Greetz

Totdat je de macro van snb doorgrondt hebt kan je deze al gebruiken.
Code:
Sub M_snb1()
    With Blad1
        frow = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
        .Range("A4:H" & frow).Sort .Cells(4, 1), xlAscending
        With .Range("H4")
            .Formula = "=If(D4="""","""",F5-D4)"
            .AutoFill .Resize(frow - 3)
            .Resize(frow - 3).NumberFormat = "hh:mm"
        End With
    End With
End Sub

Hoi bakkertje,
Hartelijk dank, deze code doet wat het moet.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan