foutje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, ik werk met joomla 1.5.9 maar vind het enorm ingewikkeld om een link van een artikel in het mainmenu te zetten.

ondanks dat het me lukte de site in elkaar te draaien, zocht ik naar een tutorial en zag plots dat mijn pagina er ook heel anders uitziet.
joomla1.jpg is een screenshot van mij, joomla2.jpg van de videotutorial.
ik 'mis' gewoon het hele deel rechtsboven waar je Links To Menu kunt instellen.

is het omdat ik met joomla 1.5.9 werk, is er wat veranderd sinds de vorige versies?

of is hier iets compleet fout gegaan?

groeten jeel2008

Bijlagen

• joomla1.jpg
    joomla1.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 16
  • joomla2.jpg
    joomla2.jpg
    53 KB · Weergaven: 22
Lijkt erop dat jullie een andere template hebben.
Kan het daar niet aan liggen??

hallo, ik werk met joomla 1.5.9 maar vind het enorm ingewikkeld om een link van een artikel in het mainmenu te zetten.

ondanks dat het me lukte de site in elkaar te draaien, zocht ik naar een tutorial en zag plots dat mijn pagina er ook heel anders uitziet.
joomla1.jpg is een screenshot van mij, joomla2.jpg van de videotutorial.
ik 'mis' gewoon het hele deel rechtsboven waar je Links To Menu kunt instellen.

is het omdat ik met joomla 1.5.9 werk, is er wat veranderd sinds de vorige versies?

of is hier iets compleet fout gegaan?

groeten jeel2008

Zo te zien aan de screenshots werk jij inderdaad met versie 1.5.x en de videotutorial werkt met versie 1.0
Wel zie ik dat je de Legacy mode aan hebt staan. Waarschijnlijk omdat je een component geinstalleerd hebt die niet goed werkt onder 1.5 native. Mijn mening is dat je beter kan zoeken naar componenten die 1.5 native zijn. Ze zijn er genoeg, te vinden op http://www.joomla.org en dan op extensions klikken. In ieder geval heb je aan deze videotutorial niets omdat het werkt met een andere versie.

Links maken in 1.5.9 is echt niet moeilijk. Je maakt eerst een artikel en slaat deze op.
Vervolgens ga je via "Menu's" naar het menu dat je wilt bewerken. Klikt op nieuw en dan op "artikelen" ==> "Weergave artikel" ==> Rechts het artikel selecteren wat je wilt koppelen aan de link in het menu en nog een titel geven aan de link van het menu. Opslaan en klaar.

joomla

hallo scooters, bedankt voor je antwoord.
ja, ik was er achter, maar vind nog steeds de manier in joomla 1.0 handiger volgens mij.
bovendien moet je eerst een artikel aanmaken. je kunt niet een los menuitem maken om als parent te gebruiken.

en nog bedankt voor je tip over 'voorbeeld'. alleen bedoelde ik eigenlijk:
waar kan ik de inline positions zien in 1.5?

Jeel2008

Als je naar templatebeheer gaat en daar de template selecteert waar het om gaat en dan op bewerken klikt, dan krijg je rechtsboven een icoontje waar Voorbeeld staat. Ik denk dat je die bedoeld.

inline with positions

hmm, nee, die geeft de posities niet weer.
je weet wel: waar ligt user 1, waar is left, waar is advert etc

loep

oeps, ja, ik zat op voorbeeld te drukken.
je bedoelde de loep.
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan