Foutjuh, Dynamic Disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Omdat ik na het installeren van een nieuwe HDD wat probleempjes had ik schijfbeheer heb ik er een Dynamic Disk van gemaakt (op dat moment de enige optie, ik kon zelfs geen letter toewijzen).
Aleen; wat heb ik nu gedaan??

Bij Windows Schijfbeheer ziet ie er anders uit.

Partition Magic 8.0 kan er weinig mee? Bijna alle opties zijn uitgeschakeld?

Ghost geeft meldingen?

Kan ik dit veilig terugconverteren zonder dataverlies?. Hoe is het in de eerste plaats zo gekomen dat ik dit heb moeten doen?

Je kunt een dynamic disk niet eenvoudig terug converteren.

Dit gaat niet zonder een backup te maken, de HELE harddisk te formatteren en Windows opnieuw te installeren.

Dynamic disk geldt voor de hele HDD niet voor een partitie zoals NTFS.

Over de reden waarom je dit hebt moeten doen heb ik geen idee van. Ik ben het nog nooit tegengekomen

Suc6,
I12no

Laatst bewerkt:
en Windows opnieuw te installeren.

het is een secundaire disk :|

(kon ook niet anders, als er geen schijfletters toe kon wijzen kon Windows er nooit op draaien).

Dus in principe formatteren en done?

Ik heb nog ff verder gezocht op internet het lijkt erop dat je een de Volumes van de schijf moet verwijderen zodat de schijf niet meer dynamic is en daarna met Fdisk een nieuwe partitie aanmaken.

Staat op een deze site. Het gaat erover hoe je een Ghost image van een Dynamic Volume kan maken en hoe je hem terug moet zetten. Er staat ook in hoe je een Dynamic Disk terug moet zetten naar een Basic Disk (Helaas is er geen Utility voor)

Groeten,
I12no

Hmm...

Kan het "kwaad"? Zijn er nadelen aan verbonden ofzo?

Werkt
formatteren D:\
klaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan