foutmelding 0xc0000005 bij openen Opera browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Hallo allemaal,

sinds kort kan mijn nichtje haar Opera browser niet meer openen want ze krijgt dan de foutmelding : 0xc0000005.
Heb eerst geprobeerd via systeem herstel het op te lossen maar die was uitgeschakeld dus dat werkte niet.
Toen gerpobeerd om Opera te verwijderen en dan met behoud van haar bladwijzers en dan opnieuw Opera te installeren maar
kan hem niet verwijderen:(
Heb zelf wel revo unistaller maar dan is ze alles kwijt dus niet echt een optie dus.
Heb met favebackup een backup gemaakt van haar Opera bladwijzers maar dat is een .dat bestand want wou die dan importeren in mozilla firefox dus
mijn vraag is :

hoe krijg ik die foutmelding weg zodat Opera weer werkt of hoe kan ik het .dat bestand omzetten in een htlm bestand.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes

Hoi,
Controleer eerst in de veilige modus met netwerkmogelijkheden (meestal F8 trommelen tijdens de boot) of Opera wel werkt.
Indien ja, klik dan op de link in m'n handtekening en download Mbam. Download evt. via een andere pc en zet het programma op usb stick.
Aangezien systeemherstel is uitgeschakeld denk ik aan een virus e/o spy/malware.

Laatst bewerkt:
nog steeds dezelfde foutmelding

Hallo Mik,

sorry voor mijn late reactie
.
Heb gedaan wat jij zei en Opera werkt in veilige modus met netwerkmogelijkheden en heb gescanned met Malwarebytes en heeft ook problemen gevonden en heb
ze in quarantaine geplaatst maar Opera werkt nog steeds niet helaas:(

Groetjes

Dus in de veilige modus met netwerkmogelijkheden werkt het wel begrijp ik, dat wil zeggen dat er een proces mee opstart, als je normaal opstart, dat die fout veroorzaakt.
Je zou of je antivirussoftware een volledige scan laten doen of eerst eens kijken via:
windowstoets + r
typ
msconfig
tab opstarten
Kijk daar eens wat voor processen er allemaal mee opstarten, schrijf ze evt.op.
Maak er een screenshot van (indien mogelijk) en plaats die als bijlage bij je volgend bericht.
Geef even aan welk besturingssysteem je hebt want als je Win 8 hebt is er een andere optie.
Daar vind je "opstarten" onder taakbeheer heb ik begrepen.

Ik had hetzelfde probleem enige oplossing is om de browser correct te verwijderen en te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan