Foutmelding 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
In mijn toepassing open ik middels een knop waaronder zich een macro bevindt een rapport. Dit heeft altijd keurig gewerkt tot gisteren. Nu komt de foutmelding 2004 in beeld na het intoetsen van de knop. "Er is onvoldoende geheugen om deze bewerking uit te voeren. Sluit alle toepassingen die u niet nodig hebt af en probeer de bewerking opnieuw uit te voeren." Alle toepassingen heb ik afgesloten, maar blijf foutmelding houden. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Er zit vermoed (en vrees) ik een fout in je db. Dat kan een corrupt record zijn, of een fout in het rapport. Dit soort fouten is nauwelijks te traceren, en wat ik dan meestal doe is een nieuwe db maken waar ik dan de losse objecten weer importeer. Met het verdachte object uiteraard als laatste. Maar kijk eens of er in je onderliggende tabel niet iets is ingevoerd met een ongeldig teken. Je ziet dan een record met foutmeldingen. Dat is dan meestal een duidelijk teken. Een backup van de vorige dag terugzetten is dan wellicht nog een optie om te kijken of het daar wel goed gaat.

Dank je voor de informatie. Ik ben gaan zoeken naar mogelijke ongeldige gegevens in de verschillende tabellen. Deze kwam ik niet tegen. Heb daarom besloten na het maken van een backup een rapport te importeren vanuit de originele versie van mijn toepassing en voila, het probleem was verholpen. Hoe de bug is ontstaan is mij een raadsel. Ik houd in ieder geval de vinger aan de pols.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan