foutmelding 4226

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdr1991

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
de afgelopen tijd krijg ik vaak dat mijn laptop (met Vista) de wifi er af gooit. de volgende melding staat dan in mijn logboek: De beveiligingslimiet voor het aantal gelijktijdige TCP-verbindingspogingen is bereikt door TCP/IP.
ik ben er al achter gekomen dat ik dit krijg als ik bijvoorbeeld MSN en Bitcommet tegelijk aan heb, maar tot ongeveer 2 weken geleden had ik hier nog helemaal geen last van.

weet iemand wat ik hier aan kan doen??

Ja, een simpele oplossing is Bitcommet niet gebruiken (MSN is hier niet de schuldige) óf het aantal verbindingen in Bitcommet drastisch naar beneden te schroeven.
Andere mogelijkheid is dit programma te gebruiken om het aantal toegestane 'half-open' verbindingen te vergroten, maar ik heb dit programma zelf niet getest.
Als je optie 2 gebruikt moet je in de gaten houden dat het kan zijn dat er toch (weer) problemen optreden. Dat kan dan aan beperkingen in je router liggen of aan beperkingen in (de driver van) je draadloze netwerkkaart.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja, een simpele oplossing is Bitcommet niet gebruiken (MSN is hier niet de schuldige) óf het aantal verbindingen in Bitcommet drastisch naar beneden te schroeven.
Andere mogelijkheid is dit programma te gebruiken om het aantal toegestane 'half-open' verbindingen te vergroten, maar ik heb dit programma zelf niet getest.
Als je optie 2 gebruikt moet je in de gaten houden dat het kan zijn dat er toch (weer) problemen optreden. Dat kan dan aan beperkingen in je router liggen of aan beperkingen in (de driver van) je draadloze netwerkkaart.

Tijs.

als mijn msn uit staat en bitcomet wel gewoon draait heb ik er iig minder last van.
mijn verbindingen in bitcommet staan idd wel op max maar vind het dan alleen raar dat ik dit al een vrij lange tijd doe zonder problemen en dan nu opeens wel die problemen krijg.
is er niet een manier om me tcp ip instellingen te veranderen? want ben niet echt fan van programma's die misschien voor 'nog' meer problemen zorgen:P

Dat ene aangegeven programma zou juist die tcp/ip instellingen moeten veranderen.
Maak desnoods vooraf even een herstelpunt.

Tijs.

Dat ene aangegeven programma zou juist die tcp/ip instellingen moeten veranderen.
Maak desnoods vooraf even een herstelpunt.

Tijs.

krijg foutmelding: the patch is not required, beacuse this windows version has no limit of half-open connections quantity.

??

Ga je eens afvragen wat er sinds die 2 weken gewijzigd is. Het kan namelijk ook malware zijn die 'zijn portie van' verbindingen gebruikt. Daarnaast kan het zijn dat Bitcommet nu méér verbindingen gebruikt dan tot 2 weken geleden. Ik zou zeker het aantal verbindingen in Bitcommet eens terugschroeven, bijv. naar 100.

Verder kun je een driverupdate van je draadloze netwerkkaart proberen óf je router eens uit en aan te zetten.

EDIT: De reden dat je van dat hulpprogramma de melding kreeg dat er geen beperking is schijnt samen te hangen met Vista Service Pack 2, waar die beperking verwijderd zou zijn. Heb je Service Pack 2 op je Vista pc, dan is dat dus de verklaring.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Verder zou je eens kunnen kijken wat deze link bij je oplevert.
Overkomt (essentieel) problemen die je router zou kunnen hebben.

We horen wel of mijn voorgaande posting of bovengenoemde tip je iets geholpen hebben.

Succes,

Tijs.

Verder zou je eens kunnen kijken wat deze link bij je oplevert.
Overkomt (essentieel) problemen die je router zou kunnen hebben.

We horen wel of mijn voorgaande posting of bovengenoemde tip je iets geholpen hebben.

Succes,

Tijs.

oke dankjewel. ik zal iig even spyware docter en spywarefighter laten scannen op de mogelijke malware en ik kijk even of dat programmatje werkt. verbindingen van me bitcommet verlaag ik dan als dat allemaal niet werkt want wil natuurlijk het liefste dat me downloads snel blijven gaan. en met die verbindingen bedoel je waarschijnlijk het aantal kb/s verlagen tog?

zou je trouwens ook nog naar een ander topic van me willen kijken want daar heb ik ook grote problemen mee( misschien heeft dat ook hier mee te maken. weet niet of je daar ook wat verstand van hebt maar zou helemaal geweldig zijn.
topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/536363-Drivers-zorgen-voor-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan