foutmelding 553 outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees02

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2012
Hallo,

Ik heb outlook 2010 op mijn laptop gezet en probeer hier mijn e-mail account van zonnet in te stellen. Mail wordt gewoon ontvangen maar verzenden wil niet lukken.
Alle mogelijke instellingen heb ik al geprobeerd. mailservers van zowel tele2, versatel en zonnet werken niet. Met of zonder verificatie van de uitgaande mailserver en het instellen van de poort op 25 of 587 heeft geen zin. Verder heb ik ook al met tele2 gebeld, maar zonder resultaat. De foutmeldingen zegt ook "your e-mail was administratively denied", maar volgens tele2 ben ik nergens geblokkeerd. Verder heb ik ook met de medewerker mijn outlook opnieuw ingesteld maar dit mocht ook niet baten. Mijn zoon heeft ook alle mogelijke instellingen geprobeerd maar dit verandert niks.

Outlook geeft ook de specifiekere foutmelding 0x800ccc78. Deze heb ik gegoogled maar alle threads zeggen dat dit te maken heeft met het feit dat mijn e-mail adres of ip-adres op een blacklist van mijn ISP zou staan, maar zoals hierboven vermeld, is dat niet het geval.

Wie kan mij helpen?

Kees

Zit je met de Outlook-pc wel op het netwerk van Zonnet/Versatel/Tele2? Oftewel: Is de provider van je Outlook-pc wel Zonnet/Versatel/Tele2?
Indien niet, dan moet je de SMTP-server van je huidige provider opgeven als uitgaande mailserver en daarmee testen.

Tijs.

Zit je met de Outlook-pc wel op het netwerk van Zonnet/Versatel/Tele2? Oftewel: Is de provider van je Outlook-pc wel Zonnet/Versatel/Tele2?
Indien niet, dan moet je de SMTP-server van je huidige provider opgeven als uitgaande mailserver en daarmee testen.

Tijs.

Bedankt Tijs voor je snele reactie maar dit heb ik al gecontroleerd

Als die "your e-mail was administratively denied" melding meteen van de mailserver van Zonnet afkomt (dus niet van de mailserver van de uiteindelijk geadresseerde), dan moet Zonnet je kunnen vertellen waarom die melding ontstaat.

Normaal gesproken zou ik verwachten dat een dergelijke melding ontstaat als iemand jouw e-mail adres gebruikt om te mailen/spammen vanaf het Zonnet netwerk.
Maar het hangt ook van je eigen test af: Heb je maar naar 1 geadresseerde geprobeerd iets te sturen of heb je ook meerdere e-mail adressen geprobeerd (liefst eentje waar je zelf de controle over hebt, zoals een xxx@live.com of xxx@hotmail.com of xxx@gmail.com e-mail adres).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan