foutmelding 8000FFFF bijna geen updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

emanueldewitt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Ik heb een Sony laptop VGN-N31M/W, met Vista.
Als ik updates laat zoeken krijg ik foutmelding 8000FFFF. De suggesties van Help bieden geen oplossing.
Uit Geschiedenis van updates blijkt dat updates van het type Definition Update for Windows Defender wel geinstalleerd worden, bij alle andere updates staat de mededeling Mislukt.
Mogelijk is van belang dat ik geen programma's (van internet, bv Acrobat reader) kan installeren. Bij (mislukte) installatie van Arobat kreeg ik de mededeling
er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het onderdeel Microsoft.VC80.CRT, version ="8.0.50727.163", type="win32", publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3c", processorArchitecture="x86".
Ik zou graag de updates geinstalleerd krijgen (en de programma's ook).

Hier wordt een oplossing gegeven voor die "8000FFFF-foutmelding".

Dank voor je reactie.
Heb de aanwijzingen uit het artikel in vistabits.nl dat je aangaf opgevolgd.
Ik krijg nu niet meer 8000FFFF als foutmelding, maar de foutmelding 80073712.
Probeerde toen de aanwijzingen uit hetzelfde artikel om de nieuwe fout te verhelpen.
Zoeken op cmd levert een zwart schermpje, met een MS kopregel en verder alleen
C:\Users\gebruikersnaam>
Als ik de eerstedregel van de tekst overtik, en een harde return (zoals aangegeven) invoer, krijg ik de mededeling
Fout: het bestand of de map kan niet worden gevonden.
Hoe verder?
En wat als ik alles achterelkaar zou intikken? dan een harde return?

Dank voor je reactie.
Heb de aanwijzingen uit het artikel in vistabits.nl dat je aangaf opgevolgd.
Ik krijg nu niet meer 8000FFFF als foutmelding, maar de foutmelding 80073712.
Probeerde toen de aanwijzingen uit hetzelfde artikel om de nieuwe fout te verhelpen.
Zoeken op cmd levert een zwart schermpje, met een MS kopregel en verder alleen
C:\Users\gebruikersnaam>
Als ik de eerstedregel van de tekst overtik, en een harde return (zoals aangegeven) invoer, krijg ik de mededeling
Fout: het bestand of de map kan niet worden gevonden.
Hoe verder?
En wat als ik alles achterelkaar zou intikken? dan een harde return?
Die regels kun je het beste plakken; dan heb je alle spaties en slashes juist.
Die middelste regel moet nog worden aangepast aan jouw gebr.naam.
takeown /f C:\Windows\winsxs\pending.xml
cacls C:\Windows\winsxs\pending.xml /G GEBRUIKERSNAAM:F
del C:\Windows\winsxs\pending.xml

Die regels kun je het beste plakken; dan heb je alle spaties en slashes juist.
Die middelste regel moet nog worden aangepast aan jouw gebr.naam.

Dank voor je bericht.
Het lukt nog steeds niet. Volgens het artikel in VistaBits:
"Ga naar start, tiep cmd in het zoekvlak. Als het verschijnt erop rechtsklikken en kiezen voor Uitvoeren als administrator".
En dat laatste lukt niet. Als ik op het zwarte veld klik krijg ik een Bewerken-menu (Markeren Kopieren Plakken Alles selecteren Schuiven Zoeken), als ik op de rand klik krijg ik de Bewerken-mogelijkheid en keuzes met betrekking tot de uitvoering van het scherm.
Als ik toch de tekst erin kopieer (dank) dan krijg ik na de eerste regel:
Fout: de huidig aangemelde gebruiker heeft geen eigenaarsmachtigingen voor het bestand of de map C:\Windows\winsxs\pending.xml

Dank voor je bericht.
Het lukt nog steeds niet. Volgens het artikel in VistaBits:
"Ga naar start, tiep cmd in het zoekvlak. Als het verschijnt erop rechtsklikken en kiezen voor Uitvoeren als administrator".
En dat laatste lukt niet. Als ik op het zwarte veld klik krijg ik een Bewerken-menu (Markeren Kopieren Plakken Alles selecteren Schuiven Zoeken), als ik op de rand klik krijg ik de Bewerken-mogelijkheid en keuzes met betrekking tot de uitvoering van het scherm.
Als ik toch de tekst erin kopieer (dank) dan krijg ik na de eerste regel:
Fout: de huidig aangemelde gebruiker heeft geen eigenaarsmachtigingen voor het bestand of de map C:\Windows\winsxs\pending.xml

Als je cmd in het zoekvak typt dan kom er bovenin het scherm cmd.exe te staan. Hierop rechtsklikken en etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan