Foutmelding: Active Directory Migration Tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Messi

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Berichten
75
Beste leden ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Ik heb in een testomgeving (VMware) een server 2000 waar Exchange 2000 opdraait.

Ik heb ook in de testomgeving een server 2003 met Exchange 2003 maar in een andere domein.

Met Active Directory Migration Tool heb ik de gebruikers van de server 2000 overgezet naar de server 2003 en dat lukte.
Ook kunnen de gebruikers op een andere computer inloggen op beide domeinen en naar elkaar mail versturen. Maar onder de 2000 domein hebben ze hun bestanden.

Die gebruikers loggen in op een testcomputer die ik gebruik. Die computer heb ik ook toegevoegd in de server 2000. Ook heb ik die computer met de ADMT tool overgezet naar de server 2003. De ADMT tool staat natuurlijk geinstalleerd op de server 2003 en die voer ik gewoon uit als administrator.

Maar als ik de computer overzet naar de 2003 en selecteer tijdens die Wizard Translate User Profiles en aan t eind van de Wizard krijg ik een Agent Dialog te zien en als die start geeft ie aan Failed. De messsage is: Unable to access server service on the machine 'testcomputer.domein.intern'. Make sure netlogon and workstation services are running and you can authenticate yourself to the machine.

Als ik het afsluit zie ik wel dat de computer wel toegevoegd is in de 2003 server.

Het probleem is dus:

- Ik wil dat de gebruikers als die inloggen op de testcomputer onder de 2003 domein dat ze nog hun bestanden nog hebben op hun bureaublad... dat hebben ze dus niet maar wel onder de 2000 domein als ze inloggen..:(


Iemand die het probleem weet????? ik hoor het graag van jullie!!!! of is er misschien een andere oplossing waar ze wel hun bestanden nog kunnen zien als ze onder de 2003 inloggen?
 
[...]Unable to access server service on the machine 'testcomputer.domein.intern'. Make sure netlogon and workstation services are running and you can authenticate yourself to the machine.
[...]

De melding lijkt mij vrij duidelijk, maar kijk het even na:
Op de W2000 server:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of de Net Logon service en de Server service gestart staan.

Is dat inderdaad het geval, dan zou je kunnen proberen om, vóórdat je met de migratie-tool aan de slag gaat, eerst vanuit de W2003 machine een verbinding op te zetten met de W2000 server onder een gebruikersnaam met voldoende rechten.
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
Net use \\w2000_servernaam\IPC$ /user:W2000_domein_naam\Administrator

Er wordt dan om het wachtwoord gevraagd van de administrator van het W2000 domein.

Kijk of de migratie-tool hierna wel werkt zoals gehoopt/gewenst.
De verbinding met de W2000 server kun je weer afsluiten via de volgende manier (weer vanaf de W2003 machine):
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
Net use \\w2000_servernaam\IPC$ /delete

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heey,

De Net Logon service en de Server service zijn gewoon gestart, ook op de testcomputer. Maar de computer wordt in ieder geval wel toegevoegd. Het gaat om de profielen van de gebruikers.

In ADMT in de Wizard Migration Account, moet ik bij Account Transition Options 'Migrate user SIDs to target domains' aanvinken. Deze zorgt ervoor dat de profielen van de gebruikers onder 2000 overgezet wordt naar de server 2003! en dat wil ik graag.

Maar als ik dat aanvink dan geeft hij de volgende melding: 'Could not verify auditing and TcpipClientSupport on domains. Will not be able to migrate Sid's. The specified domain either does not exist or could not be contacted'.

Zo kan ik dus de profielen niet migreren helaas. Maar als ik dat negeer dan worden de gebruikers wel overgezet naar 2003 maar hun profielen dus niet..:(

Op internet zag ik deze oplossing maar deze persoon gebruikt een NT4 inplaats van 2000 server..

- On NT4PDC in OLDDOMAIN open User Manager
- Create a new user called ntmigrator
- Add ntmigrator to the Domain Admins group
- On the DC of target domain (e.g. NEWDC in NEWDOMAIN) open AD Users &
Computers
- Open the Users OU and double click the Administrators group
- Add OLDDOMAIN\ntmigrator as a member
- Note - it will not work with the Builtin\domain admins group
- Click Start > Control Panel > Administrative Tools > Domain Controller Security Policy
- Double click on Local Policies and choose User Rights Assignment
- Double click on the Allow log on locally policy.
- Add the user account (OLDDOMAIN\ntmigrator)
- Reboot NEWDC

Dat lukt helaas ook niet bij mij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan