foutmelding adobe reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Wanneer ik in een PDF file een bewerking aanklik krijg ik de volgende melding:
"Voor dit bestand is ingesteld dat het wordt gestart door het PDF bestand. Dat wordt momenteel niet toegestaan door de systeembeheerder." zie bijgevoede screenprint.
foutmelding Adobe Reader.png

Virusscanner en firewall uitzetten helpt niet.
Weet iemand een oplossing???

grts,

Henk Sr

Als het een bewerking is op de computer, dan zou ik blij zijn dat het uitgeschakeld is. Zou dan namelijk een perfecte manier zijn om virussen te verspreiden (=bewerkingen voor op de computer toevoegen in .PDF bestanden). Dus dergelijke bewerkingen zullen wel uitgeschakeld zijn in Acrobat Reader.
Als het gaat om het bewerken van het .PDF bestand zelf, dan lijkt me dat dat niet kan met Acrobat Reader, maar wel met (bijv.) Adobe Acrobat.
Gaat het om een bewerking à la selecteren en daarna (bijv.) kopieren naar het klembord of printen of Opslaan als, dan zal het .PDF bestand er wel tegen beveiligd zijn.

Tijs.

Hoi Tijs,

De PDF file is een handleiding van een Samsung Monitor. zie hieronder voor de bewerking
foutmelding adobe reader 2.png
Zie klik hier voor ...........

Henk Sr

Zou nog in de Voorkeuren van Acrobat Reader kunnen liggen.
Als ik je goed begrijp staan die filmpjes niet in het .PDF document, maar staan op Internet.
Kijk in Acrobar Reader bij Bewerken -> Voorkeuren eens op de volgende instellingen (ik weet niet precies welke zou helpen):
Betrouwbaarheidsbeheer -> Vink aan: Het openen van Niet-PDF bijlagen in externe applicaties toestaan
Paginaweergave -> Overdrukvoorbeeld gebruiken: Altijd
Documenten -> Vink aan: Laagstatus door gebruikersgegevens instellen toestaan
Multimedia vertrouwen (verouderd) -> Vink aan: Multimediabewerkingen toestaan
Javascript -> Vink aan: Acrobat Javascript inschakelen

Meer tips heb ik niet. Anders zou ik de links in de PDF kopieren naar het klembord en dan plakken in adresbalk/openen vakje van Windows Media Player of Internet Explorer.

Tijs.

Hoi Tijs,

Heb alle aanwijzingen opgevolgd.
Helaas geen resultaat.

grts.,

Henk Sr

Ik heb dan geen tips meer. Mag ik aannemen dat je ook de volgende tip hebt gevolgd:
Anders zou ik de links in de PDF kopieren naar het klembord en dan plakken in adresbalk/openen vakje van Windows Media Player of Internet Explorer.

Tijs.

Nee Tijs. Wel geprobeerd, maar omdat ik niet weet hoe zo iets moet is het mij ook niet gelukt. Wel gekopieerd, maar waarin en hoe moet ik de kopie dan plakken?

grts

Henk Sr

In het adresveld van je geopende webbrowser. Mocht je niet weten hoe die te bereiken: met [Alt]+d bereik je het adresveld in elke webbrowser.
Daarna op Enter drukken om de link te openen.

Tijs.

Dit is de foutmelding die ik krijg:

foutmelding adoberereader.png
Het is dus geen bestandstype-associatiefout, maar een beschadiging v/h bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan