• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding als waarde groter dan 1 is

Status
Niet open voor verdere reacties.

raoulduivestein

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Ik heb een excel werkblad, en wil het volgende:
In C1 en C2 Staan getallen, deze waarden worden in C3 bij elkaar opgeteld.
Als in C3 de waarde groter is dan 1 wil ik dat er automatisch een foutmelding komt, en dat de waarden in C1 of C2 moeten worden aangepast.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.
Alvast bedankt!

Groet Marvin

Laatst bewerkt:
Dankjewel Cobbe,

Met validatie loop ik tegen een probleem aan. De waarden in C1 en C2 worden nl. middels vert.zoeken uit een andere gedeelte van het werkblad opgehaald en dit werkt niet.
Heb je miss een andere oplossing :)

Laatst bewerkt:
Dit is weer zo'n vraag met verborgen gebreken.:)

Dat stond niet in je openingsvraag.
Maar als het resultaat > 1 is moet de waarde A1 en/of B1 aanpassen, als je dat doet is de formule weg.

Dus ik snap niet echt hoe uw bestand in elkaar steekt.

Laatst bewerkt:
Deze zou dat aan moeten kunnen:

Code:
=ALS(F3+F4>=1;"Andere keuze aub";F3+F4)

maar er is geen mogelijkheid om een keuze te maken die een waarde oplevert kleiner dan 1. :(

Dat kan ook een slordigheidje zijn.

Nogmaals bedankt, maar aan welke cel(len) voeg ik deze formule dan toe :d

Laatst bewerkt:
Ik snap 'm 'al', maar is misschien ook een manier een echt een foutmelding te laten komen als de uitkomst 1 is.

Laatst bewerkt:
Toch nog een laatste vraagje, is het mogelijk om de waarde van E3 en E4 direct aan te wijzigen in de standaard waarde 'geen'.
Nadat de fout is gesloten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan