Foutmelding beeldschermstuurprogramma atikmdag werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leen84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Berichten
2
Sinds een tweetal weken valt mijn beeldscherm regelmatig weg. Meestal is de bureaubladachtergrond nog te zien en krijg ik na enkele seconden de melding: Beeldschermstuurprogramma atikmdag werkt niet meer en is hersteld.

Soms gebeurt dit enkele keren vlak na elkaar, waarna de pc een bluescreen geeft en zichzelf opnieuw opstart.

Ik heb een Dell Inspiron 530 (Intel Core 2DuoCPU). Mijn pc draait op Vista (32bit) en de videokaart is een AtiRadeon HD 2400 Pro.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?
 
U kunt proberen uw drivers opnieuw te installeren. Ook kunt u kijken of de videokaart er goed in zit,en of die niet te heet wordt.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik heb mijn pc eens opengedraaid, alles werkte naar behoren, en de videokaart zat er stevig in. Ik heb ook de stofzuiger eens bovengehaald, want er zat enorm veel stof in ;). Voorlopig nog geen nieuwe foutmeldingen.

Ik was zelf van plan de driver hier te downloaden. Weet niet of dat hetzelfde is?

En, stomme vraag misschien, maar als ik de driver eerst verwijder, werkt mijn scherm dan nog wel?
 
Die driver zal ongetwijfeld ook in orde zijn, maar ik zoek eerst altijd op de site van de fabrikant, weet ik zeker dat ik de nieuwste heb.
ATI behoort tegenwoordig trouwens tot nVidia, maar dat terzijde.

Als je je bestaande driver verwijderd krijg je zeker beeld, zij het met een standaardstuurprogamma ingebouwd in Windows, dus dat gaat wel lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan