• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bestandindeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

loezer

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Hey mensen,

Ik heb een probleem met het openen van een aantal excelbestanden.
Hij geeft de volgende foutmelding:

Het bestand dat u wilt openen, "bestandsnaam.xls", heeft niet de bestandindeling die wordt weergegeven met de bestandsextensie. Controleer of het bestand onbeschadigd is en of het afkomstig is van een vertrouwde bron voordat u het opent. Wilt u het bestand nu openen?

Als ik vervolgens op openen klik, geeft hij of een leeg werkblad (met ook maar 1 tabblad, terwijl het er eigenlijk 3 horen te zijn) of hij geeft (bij een ander bestand) een werkblad met allemaal "vreemde" tekens en letters.

Wat gaat er fout en is dit nog op te lossen?? :confused:

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Grtz!

moet het bestand Xls of XlsX zijn? (XlsX is voor office 2007 en 2010)

Hallo,

moet het bestand Xls of XlsX zijn? (XlsX is voor office 2007 en 2010)

Het is een bestand dat als "Excel 97-2007-werkmap" is opgeslagen. Ik probeer het te openen met Excel 2007. (wat dus eigenlijk zou moeten kunnen, toch????)

Ik kan wel andere bestanden die opgeslagen zijn als Excel 97-2003 werkmap openen. Dus ik denk dat het daar niet aan ligt.

Maar hij lijkt dus te zeggen dat de bestandsindeling niet overeenkomt met de bestandsextensie. Dus een probleem in het bestand zelf en niet in de manier van openen????

Iemand een oplossing?? :confused:

Loezer,

Weet je wel zeker dat het een Excel bestand is?

Als ik een .txt bestand aanmaak kan ik heel makkelijk de extentie wijzigen in .xls

Het lijkt dan een Excel bestand maar is in werkelijkheid een text bestand.

Probeer het bestand eens te openen met Kladblok!

Laatst bewerkt:
Loezer,

Weet je wel zeker dat het een Excel bestand is?

Als ik een .txt bestand aanmaak kan ik heel makkelijk de extentie wijzigen in .xls

Het lijkt dan een Excel bestand maar is in werkelijkheid een text bestand.

Probeer het bestand eens te openen met Kladblok!

Heb het in kladblok geopend, maar dan blijven het vreemde tekens en letters....
Ik was nog vergeten te zeggen dat als ik hem in excel open hij de naam van het tabblad veranderd in de bestandsnaam. :o

Andere suggesties??

Jij denkt het te hebben opgelagen als Excel 2003 bestand; ik vermoed dat het is opgeslagen als PDF-bestand en ten onrechte de extensie xls bevat. Wijzig de extensie in pdf en test mijn hypothese.

Jij denkt het te hebben opgelagen als Excel 2003 bestand; ik vermoed dat het is opgeslagen als PDF-bestand en ten onrechte de extensie xls bevat. Wijzig de extensie in pdf en test mijn hypothese.

Hoi,

Heb de extensie veranderd. Hij geeft nu met openen in PDF-XChange Viewer de error [PDF Structure 40]: Invalid file format

Ik snap er niets van.... en heb de bestanden eigenlijk wel nog nodig....

Nog meer suggesties????

loezer,

Als ik bij eigenschappen van het bestand kijk zie ik hetgeen in het bijgevoegde plaatje staat.

Bijlagen

• Eigenschappen.jpg
    Eigenschappen.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 383
loezer,

Als ik bij eigenschappen van het bestand kijk zie ik hetgeen in het bijgevoegde plaatje staat.

Hey,

Ik heb op blokkering opheffen geklikt, maar dan geeft hij met openen dezelfde foutmelding. Dus dat de bestandsindeling niet overeenkomt met de bestandsextensie....

Ik snap er echt niets meer van.... In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.:thumb:
Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik het graag!!

Grtz!!

Een "." in de bestandsnaam voor de extensie is een ongeldig teken maw het punt achter ber is ongeldig, wijzig dit in een ander teken bv
ber_das laarakker.xls

Laatst bewerkt:
Een "." in de bestandsnaam voor de extensie is een ongeldig teken maw het punt achter ber is ongeldig, wijzig dit in een ander teken bv
ber_das laarakker.xls

Bedankt voor je reactie!!

Ik heb de `punt` gewijzigd, maar hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding. Ik heb overigens nog een bestand waarbij hij dezelfde foutmelding geeft. In die bestandsnaam staat geen `ongeldig teken`. :confused:

Nog een suggestie??

Grtz!!

enigste suggestie: ik hoop voor jou dat je een backup maakte van je files, want deze ben je dus kwijt. Dit kan komen door voordat de file volledig was opgeslagen, je excel al afsloot; corrupte save dus.

@ Rudi,

Een extra punt in de bestandsnaam is geen probleem meer.
Wij maken hier namelijk op het werk dagelijks gebruik van.

Een tekening die heet bijvoorbeeld Tekening.dgn (microstation tekening)
en een bijbehorend bestand die heet dan Tekening.dgn.xml

Dit kun je zelf uitproberen met een .txt bestand zet er maar eens .xls.doc voor de .txt extentie en het is nog steeds een .txt bestand.

Laatst bewerkt:
Zijn mijn bestanden echt niet meer te redden........????
Iemand????

Loezer,

Helaas, je zult het moeten laten rusten.
Wij hebben er alles aan gedaan om het voor elkaar te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan