• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bibliotheek

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.Weenink

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Wie kan er mij helpen met het volgende probleen onlangs heb ik in excel een bestandje gemaakt voor het bijhouden van externe kosten. Nu wil het geval wanneer ik het bestandje weer opnieuw open en wil wijzigen konstant de Microsoft Visual Basic foutmelding " kan het project of de bibliotheek niet vinden" krijg en dit is erg lastig

Bvd Hans

Wat je kan proberen is het volgende:

Ga naar de visual basic editor [ALT+F11] en ga in de menubalk naar extra --> verwijzingen.

In het venster dat nu opent staan de verwijzingen. Waarschijnlijk staat er bij 1 aangevinkte verwijzing ONTBREEKT voor. Haal het vinkje weg voor deze verwijzing, als je bestand deze verwijzing niet nodig heeft zou het opgelost moeten zijn.

Indien Hans gelijk heeft, dan zal je iets vinden als:

ONTBREEKT: Microsoft.Word.... enz. 9.0

Dat laatste cijfer is een versienummer. Wanneer je een bestand van een jonge Excel versie overzet naar een oude, gebeurt het wel eens dat Excel sommige bibliotheken niet terugvind, omdat die versienummer nog niet bestaat voor die versie.
Zoek dan een identieke bibliotheek op, met een kleinere versienummer.

Luc

perfect het was maar een kleinigheid, maar je moet het maar weten nietwaar

Hans en Luc bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan