Foutmelding bij aanzetten computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Biki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Biki

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2005
Ik krijg iedere keer wanneer ik mijn computer aanzet een foutmelding van adobe gamma loader.exe.
Er wordt dan een bericht gestuurd naar Microsoft.
In welke richting moet ik zoeken om hier vanaf te geraken.
Alvast bedankt voor de reacties. frank

Adobe Photoshop de-installeren en opnieuw installeren is een mogelijke optie.
Het progje is slechts een tool om je monitorkleuren te calibreren, je kunt het ook disablen zonder dat je pc er minder door gaat werken. Ook Photoshop zal blijven werken.

Laatst bewerkt:
Bedankt Pasja,
Ik had photoshop er al eens afgehaald en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
Ik adobe gamma nu op mijn desktop staan en geen probleem nu met opstarten.
kan ik het nu ook in de prullenbak doen en geen problemen meer hebben.
Ik calibreer mijn laptop met colorvision.
alvast weer bedankt

Nee, in de prullenbak doen lost denk ik niets op, het progje is geinstalleerd en start met / na Windows op. Je zal 't even "uit" moeten zetten om van het gezeur af te zijn. Als je 't in de prullenbak kiepert ben ik bang dat er een foutmelding bij komt : kan progje niet vinden............

Ik denk dat de "grote" tekst de oorzaak is van je oorspronkelijke probleem.

If you already have a monitor calibration utility installed, and it can create ICC profiles, you should either disable the other utility or prevent Adobe Gamma from applying its settings at the system level when Windows starts. This step prevents the two from conflicting and causing an inaccurate display. To disable a third-party calibration utility, refer to the documentation included with it.

To prevent Adobe Gamma from loading its settings at startup , remove Adobe Gamma Loader:

-- Windows XP and 2000:

1. Double-click My Computer.

2. Navigate to Documents and Settings/All Users/Start Menu/Programs/Startup.

3. Select Adobe Gamma Loader, and drag it onto the desktop.

Ja, ik heb een snelkoppeling op mijn bureaublad staan en verder geen problemen meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan