Foutmelding bij afsluiten, windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
808
Ik krijg bij het afsluiten van me computer regelmatig een foutmelding:

Nip
Nip heeft een fout veroorzakt in <onbekend>.
Nip wordt nu afgesloten.
:SLUITEN:

Als het probleem zich voor blijft doen dan moet ik de computer opnieuw opstarten.

Als ik op de knop sluiten klikt blijft het venster waar de foutmelding op staat gewoon in beeld. En het maakt vervolgens niet uit of ik 100 keer op sluiten klik, heb blijft staan.

Iemand een idee wat het is?
 
Ik zie hier een registerwijziging staan voor XP. Ik weet niet of deze in ME zit.
Je kan even kijken.

Tot slot nóg een tip om XP sneller af te sluiten. Wanneer je Windows afsluit, moeten er eerst allerlei lopende processen worden beëindigd. Als een proces niet meteen wordt gestopt, dan geeft Windows het de gelegenheid om dit uit zichzelf te doen. Windows wacht eerst alvorens het proces te beëindigen. De tijd die Windows wacht voordat het het proces stopt, is vastgelegd in het Register. Wanneer je de waarde die deze wachttijd bepaalt verlaagt, zal Windows sneller afsluiten.

Let op: voordat je wijzigingen aanbrengt in het Register dien je altijd het huidige te exporteren voor het geval je foute aanpassingen maakt. Vanzelfsprekend kun je ook een Herstelpunt maken (Start/Programma’s / Bureau-accessoires / Systeemwerkset) met Windows XP. Je opent het Register door in het dialoogvenster Uitvoeren onder het Startmenu de opdracht regedit te geven. In de Register-editor zoek je naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control

Klik daarna op de map Control. In het rechtervenster zie je WaitToKillServiceTimeout , selecteer dit. Klik erop met de rechtermuisknop op en kies wijzigen. Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000 (bijvoorbeeld 300). Sla tot slot de wijziging op met OK en sluit de Register-editor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan