• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco999

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Ik ben bezig met het maken van een werkbon in Excel en loop tegen het volgende probleem aan.

Als ik Excel af wil sluiten zonder eerst handmatig op te slaan, krijg ik de vraag of ik het document wil opslaan. Tot zo ver alles normaal. Als ik dan ‘ja’ klik, krijg ik een foutmelding over een tabblad die ik d.m.v. een combobox (on-)zichtbaar maak. Als ik éérst het werkblad opsla en daarna afsluit gaat, krijg ik deze foutmelding niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

http://www.walletjes.eu/Bon.zip

Hier de aangepaste VBA-code

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
    ActiveWorkbook.Title = Sheets("Werkrapport").Range("BN14") & " (" & Sheets("Werkrapport").Range("V16") & ")"
    ActiveWorkbook.Subject = Sheets("Werkrapport").Range("V12") & " / " & Sheets("Werkrapport").Range("V13")
    ActiveWorkbook.Author = Sheets("Werkrapport").Range("V14")
    ActiveWorkbook.Comments = Sheets("Werkrapport").Range("CE57")
Application.ScreenUpdating = True
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Geen foutmeldingen bij mij.

Succes, Cobbe

Hoi Cobbe,

Ik heb het uitgeprobeerd met jouw code, maar ik krijg nog steeds die foutmelding.
Als ik het e.e.a. in het rapport invul (en andere bladen zichtbaar maak dmv de comboboxen) probeer ik af te sluiten zonder eerst op te slaan.
Nu krijg ik uiteraard de vraag of ik wil opslaan.
Als ik dan 'ja' aanklik krijg ik 'Fout 1004 tijdens uitvoering: Methode worksheets van object_Global is mislukt'.
Als ik dan de foutopsporing uitvoer krijg ik een foutmelding op 'Blad 2 (Werkrapport)' bij 'combobox 4' 'Worksheets(8).Visible = False' (geel gearceerd).
Ook bij combobox 1 op de zin 'Worksheets(10).Visible = False' geeft 'ie een foutmelding.

Ja heb het gemerkt maar de fout nog niet kunnen vinden.

Cobbe

Ik heb enkele aanpassingen gedaan.
Zie bijgevoegd bestandje

het is een probleem omdat steeds wordt opgeslagen onder een andere naam en daarom verliest Combobox4 ook steeds de focus en de waarde.

Maar kontroleer maar even of dit een verbetering is.

Cobbe

PS Ik krijg DisplayAlerts niet onderdrukt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan