foutmelding bij de windows update site

Status
Niet open voor verdere reacties.

janschok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo ik heb een probleem

als ik naar de windowupdate site ga van XP krijg ik deze melding

----------------------------------------------

[Foutnummer: 0x8DDD0018]
De site kan niet doorgaan omdat een of meer van de volgende Windows-services is uitgeschakeld:

Automatische updates (waarmee essentiële updates voor de computer worden gezocht, gedownload en geïnstalleerd).
Intelligente achtergrondsoverdrachtservice (waarmee updates sneller worden gedownload en opnieuw worden gestart als het downloadproces is onderbroken).
De service Event Log (waarmee updateactiviteiten worden vastgelegd, zodat eventuele problemen kunnen worden opgelost). Zorg dat deze services zijn ingeschakeld:
1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
2. Typ services.msc en klik vervolgens op OK.
3. Dubbelklik in de lijst met services op Automatische updates.
4. Selecteer in de lijst Opstarttype de optie Automatisch en klik vervolgens op Toepassen.
5. Controleer of de status is ingesteld op Gestart. Als de status is ingesteld op Gestopt, klikt u op de knop Starten.
6. Dubbelklik in de lijst met services op Intelligente achtergrondsoverdrachtservice.
7. Selecteer in de lijst Opstarttype de optie Handmatig en klik vervolgens op Toepassen.
8. Controleer of de status is ingesteld op Gestart. Als de status is ingesteld op Gestopt, klikt u op de knop Starten.
9. Dubbelklik in de lijst met services op Event Log.
10. Selecteer in de lijst Opstarttype de optie Automatisch en klik vervolgens op Toepassen.
11. Controleer of de status is ingesteld op Gestart. Als de status is ingesteld op Gestopt, klikt u op de knop Starten.
Als het probleem hiermee niet wordt opgelost, kunt u hulp krijgen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

mijn automatiche update staa uitgeschakeld in services.msc
maar in mijn cofiguratie scherm staat deze wel aan
als ik mhem dan start in services.msc dan blijft deze melding komen
op de update site.

PS mijn windows XP is legaal

wie weet wat dit kan zijn

Je vermeld aan dat automatiche update uit staat. Maar in de stappen die de website aangeeft staan meer services die aan moeten en je vermeld niet wat daar de status van is.

Of hij in het Configuratiescherm aanstaat is helaas niet genoeg. De services die worden opgegeven moeten allemaal gestart zijn en moeten ook na een herstart van de PC nog aanstaan. Zo niet dan zorgt een programma ervoor dat deze weer worden uitgezet.

Tweakprogramma willen nog wel eens deze services uitzetten. Mogelijk heb je zo iets een keer gebruikt.

Conclusie:
Zorg dat alle vermelde services die op de site vermeld staan gestart zijn.
Herstart de PC en controleer of alle services weer gestart zijn.
Zo ja dan Windows Update Site opnieuw Testen
Zo niet uitzoeken waardoor die komt. Virus / Tweakprogramma etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan