foutmelding bij DOS spelletjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

moryana

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2004
Ik wou vandaag een DOS spelletje spelen (Krypton Egg), maar ik krijg steeds een foutmelding:

C:\DOCUME~1\Roukema\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.844\install.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Weet iemand wat dit is?

Alvast bedankt.

Heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan wel bij installatie van TextBridge 9.0 (Scanner van Medion) en bij installatie van de PC Probe (Cd van mobo ASUS CUSL2).

Voorheen nooit probleem gehad.

OS WINXP Pro.

Foutmelding : C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Echter ik vind GEEN autoexec.nt in die map. Wel in de map c:\windows\repair. Kan ik deze file gewoon copieren naar de system32 map.

De versie in repair kun je inderdaad naar de map kopieeren

Ik heb de file gekopieerd, en ik kan nu weer Mahjong openen (mijn ouders ook weer blij) Alleen het spel Krypton Egg doet het niet, ik heb het geinstalleerd, en als ik het dan wil spelen gebeurt er niets. Ik klik op het spel, ik zie heel snel een zwart blok in beeld verschijnen en dan verdwijnt het weer.... AAAAAAAHHHH ;)

Ik heb windows xp Home Edition....

Rechtsklikken, eigenschappen, tabblad compabiliteitsmodus en daar aangeven Windows 95 (en eventueel andere opties).

Geplaatst door m@rio
De versie in repair kun je inderdaad naar de map kopieeren

Geen probleem om deze te copieren. Ik kon mijn Textbridge installeren.

Wat blijkt nu: ik wil zopas mij Asus probe installeren, maar zelfde scenario. In system32 is de autoexe.nt VERDWENEN.

Dit gaat wel even mijn petje te boven.

Iemand die daar een verklaring voor heeft??

ik heb config.nt en autoexec.nt vanaf repair naar windows 32 gekopieerd ms dos werkte weer maar na opstarten van de computer weer het zelfde probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan