Foutmelding bij draadloos verbinding!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

P atrick

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Hallo,

Ik heb een laptop met ingebouwde WIFI. Als ik verbinding wil maken met mijn router (Linksys WRT54G2) duurt het heel lang voordat er iets gebeurt.
Er staat dat er goed bereik is en als mijn laptop verbindin gaat maken komt er een waarschuwing/foutmelding:

"U heeft internet met beperkte toegang, zoniet geen internet"

Ik had gister mijn router opnieuw geinstalleerd en toen ook gelijk mijn laptop erbij gepakt. De eerste keer had mijn laptop wel verbinding, maar nu ik op zolder verbinding wil maken krijg ik steeds een foutmelding.
Ik heb mijn DHCP-server uitgeschakeld en heb trouwens zelf een netwerksleutel gemaakt.

Of is het niet verstandig om zelf een netwerksleutel te maken?

Wie o wie kan mij uit de brand helpen. Wordt een beetje gek van mijn internet.

Ik heb internet van Ziggo
Mijn vaste bedrade pc is Windows XP SP2
Mijn laptop (draadloos) is ook Windows XP SP2
Router : Linksys WRT54G2

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het probleem in het draadloze zit, maar meer in de andere zaken.
Hoe heb je de draadloze router aangesloten?
De constructie van DHCP serving uitschakelen betekent dat je een van de LAN-poorten moet aansluiten op de router van de provider, dus niet de WAN-poort. Op die manier zouden de bedraad of draadloze clients een ip-adres moeten krijgen van de router van de provider, want op die manier degradeer je je draadloze router tot een draadloze accesspoint en bedrade switch.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
uhm weet niet precies wat je bedoelt.

Heb de modem van Ziggo, er loopt een kabel gelijk door naar de Router toe. met de installatie alles netjes gevolgd en de hoofdcomputer deed het!
vanaf de Router een kabeltje lopen naar de computer toe!

Kun je het misschien op een jip en janneke taal kunnen uitleggen.. heb wel verstand van computers maar zover was ik nog niet met al die termen! :o :o

Ik hoop datje mij nog wat kan uitleggen!

Laatst bewerkt:
Ok, je hebt dus een modem (geen router) van Ziggo in gebruik? (Dus een Motorola van een bepaald type)? Indien ja, dan moet de WAN-poort van je draadloze router op die modem worden aangesloten.
De draadloze router moet je dan instellen op Automatisch ip-adres verkrijgen op het WAN-gedeelte.
Je kunt dan gewoon DHCP serving aan laten staan op het LAN-gedeelte, zodat je niet verplicht vaste ip-adressen hoeft toe te wijzen. Dat toewijzen zal dan door het DHCP server-gedeelte van de router worden verzorgd.
Natuurlijk moeten dan wel de aan te sluiten pc's/laptop ingesteld staan op "Automatisch ip-adres verkrijgen".

Succes,

Tijs.

oke, jah klopt heb een Motorola modem van Ziggo.

Ik ga vanvond de instellingen aan passen. Hopelijk gaat het werken.
De instelling kan ik in de router aanpassen toch? Via 192.168.1.1 ??

Lijkt mij wel.

Ik laat zo snel mogelijk weten of het gelukt is!

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
oke, jah klopt heb een Motorola modem van Ziggo.

Ik ga vanvond de instellingen aan passen. Hopelijk gaat het werken.
De instelling kan ik in de router aanpassen toch? Via 192.168.1.1 ??

Lijkt mij wel.

Ik laat zo snel mogelijk eten of het gelukt is!

Alvast bedankt :thumb:

Router aanpassen gaat standaard inderdaad via http://192.168.1.1
Wat je wel even beter kunt doen is alvast de Ziggo-modem minstens een kwartier uitzetten vóórdat je de router gaat aansluiten op de Ziggo-modem. Dit vergroot de kans dat je inderdaad op de router (op de WAN-poort) inderdaad van Ziggo een ip-adres krijgt toegewezen.

Succes,

Tijs.

Okey moet ik dan de stroom van de modem eraf halen of alleen de internet uit de modem halen?

De instellingen blijven toch wel gewoon staan? Anders moet ik alles van Ziggo ook weer opnieuw installeren en heb daar weinig behoefte aan!

lijkt mij dat de instellingen van de modem zelfde blijft toch?

Maar helemaal goed. ik ga vanavond gelijk proberen!

Stroom van de modem afhalen voor minstens een kwartier. Instellingen worden na het aanzetten weer goed gezet, dus geen probleem.

Tijs.

Is het ook verstandig om op mijn laptop waarmee ik draadloos internet heb ook bepaalde programma's moet opzetten voor beter internet en ik heb AVG virusscanner.. maakt dit ook uit.
Heb een ingebouwde WIFI.. maar soms lees ik dat je ook extra programma's heb voor draadloos internet..

Gr P atrick

Is niet direct noodzakelijk om naast je AVG nog iets anders te hebben. Omdat je een router gebruikt worden alle aanvallen afgevangen, behalve aanvallen door 'foute' websites die jij bezoekt of 'foute' software die jij installeert.
Ben dus zuinig met welke websites je bezoekt en welke software je installeert.

Natuurlijk kun je wel deze link volgen en alvast wat anti-malware programma's installeren, die je zo nu en dan laat testen of je nog steeds 'safe' bent.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan