Foutmelding bij een bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

char90

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Op mijn stage heeft iemand heeft het probleem als hij dan een bericht wil versturen. Dan krijgt hij een melding;
'Er wordt vanuit een programma geprobeerd toegang te verkrijgen tot e-mailadressen die u in Outlook hebt opgeslagen. Wilt u dit toestaan?

Als u deze bewerking niet had verwacht, is er mogelijk sprake van een virus en moet nu Nee kiezen.'

Office herstelt. Werkte niet. Kreeg nog steeds die melding

Had printscreen gemaakt van de foutmelding. Staat in de bijlage

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    17,3 KB · Weergaven: 28
Dit is normaal, indien er geprobeerd wordt te mailen vanuit een ander programma.

Ga dus eens goed na of er misschien een Visual Basic of toepassingsprogramma wordt gebruikt voor het aanmaken van de mail. Wellicht is dat het geval, en dan is de foutmelding verklaard.
Klopt het inderdaad: Dit gedrag is (afhankelijk van de versie van Outlook) niet aan te passen. Wél zijn er programma's zoals ClickYes die automatisch op Yes drukken voor je.

Zie hier voor wat meer achtergrond, situaties waarin de melding optreedt etc.

Tijs.

Een alternatief is om in Outlook een procedure op te nemen die je kunt gebruiken om de mail te versturen vanuit het andere pakket. Ik gebruik deze zelf vanuit Access, vandaar dat de uitleg ook vanuit EverythingAccess komt. Maar je kunt hem ook voor andere pakketten geschikt maken.

@OctaFish: Interessante workaround heb je zojuist aangedragen! :) Bedankt voor deze tip.

Tijs.

Ik had even met de desbetreffende persoon meegekeken. Maar ik zag alleen nog Hotmail openstaan

Lijkt me dan tijd voor een malware-scan.
Begin met de instructies op deze webpagina

En natuurlijk een virusscan uitvoeren op de computer.

Succes,

Tijs.

Ik weet niet precies hoe ik dat voor elkaar moet krijgen want ik zit in een grote organisatie.
En de mensen kunnen zelf niks instellen en installeren enzo..

Maar ik wilde dit eerst zelf oplossen, maar ik zou niet eens weten hoe.. :rolleyes:
Al kan ik het ook naar gebruikersondersteuning zetten, maar wil het eerst zelf allemaal proberen.

Dan de pc opnieuw laten installeren. Wel natuurlijk de evt. aanwezige gebruikersbestanden op de harde schijf veilig laten stellen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan