Foutmelding bij formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jornie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Ik wil graag mijn (dell) pc formatteren, maar als ik op f12 druk tijdens het opstarten en vervolgens opstarten via de opstart-cd kies, krijg ik deze foutmelding:

''Strike to F1 to retry boot, F2 for setup utility''

Wie weet hoe ik nu alsnog kan formatteren? Als ik op F1 druk blijft de foutmelding zich herhalen..

Alvast bedankt!:thumb:

Dat zal wel een recovery cd zijn dan...en geen orginele XP CD..
Wat krijg je al sje F2 doet dus die setup ?

Ja dat klopt het is een recovery cd inderdaad, maar ik heb de computer al vaker op deze manier geformatteerd.

Als ik op F2 klik kom ik bij de Bios-setup, dus daar schiet ik ook niet veel mee op.

Ja dat klopt het is een recovery cd inderdaad, maar ik heb de computer al vaker op deze manier geformatteerd.

Als ik op F2 klik kom ik bij de Bios-setup, dus daar schiet ik ook niet veel mee op.

Eerst vraag ik of je de XP CD hebt en jij zegt Jup van Dell gekregen en nu heb je het over een recovery CD. Dat is wel wat anders !

Met een recovery CD kan je in jouw geval denk ik de Dell computer in de originele staat terugbrengen zoals je hem gekocht heb. Het lijkt me sterk dat je daarmee de PC kunt formatteren.

Even een vraag, waarom wil je formatteren als je een recovery CD hebt ?
En nog een vraag, heb je er een diskettestation in zitten ?

Wow interessant,

ik heb net hetzelfde probleem al ligt het bij mij nog iets ingewikkelder.

Ik heb noch een recovery-cd, noch een xp cd...?

Bij mij zat enkel een papieren cd bij met daarop:

Voor uw nieuwe computer hebt u geen cd met een besturingssysteem of cd's met stuurprogramma's nodig. Als u de software opnieuw moet installeren, gebruikt u in plaats van de cd een van de volgende methoden.
- Microsoft Windows Systeem herstellen zet de computer terug in een vorige besturingsmodus zonder te raken aan uw gegevensbestanden. Voor meer informatie, dubbelklik op het documentatiepictogram op het bureaublad.
- Dell PC terugzetten en Norton Ghost 10 (optioneel) bieden u geavanceerde herstelmogelijkheden.

Iemand enig idee?

Ik heb al mijn bestanden, foto's, programma installation files op een externe harde schijf gezet, dus backuppen is n i e t nodig. Hoe geraak ik nu terug naar "de fabrieksinstellingen"?

Bedankt,

Zipke.

Wow interessant,

ik heb net hetzelfde probleem al ligt het bij mij nog iets ingewikkelder.

Ik heb noch een recovery-cd, noch een xp cd...?

Bij mij zat enkel een papieren cd bij met daarop:

Voor uw nieuwe computer hebt u geen cd met een besturingssysteem of cd's met stuurprogramma's nodig. Als u de software opnieuw moet installeren, gebruikt u in plaats van de cd een van de volgende methoden.
- Microsoft Windows Systeem herstellen zet de computer terug in een vorige besturingsmodus zonder te raken aan uw gegevensbestanden. Voor meer informatie, dubbelklik op het documentatiepictogram op het bureaublad.
- Dell PC terugzetten en Norton Ghost 10 (optioneel) bieden u geavanceerde herstelmogelijkheden.

Iemand enig idee?

Ik heb al mijn bestanden, foto's, programma installation files op een externe harde schijf gezet, dus backuppen is n i e t nodig. Hoe geraak ik nu terug naar "de fabrieksinstellingen"?

Bedankt,

Zipke.

Valt wel mee, dit komt wel vaker voor.

In jouw geval is er een recovery partitie op de HD aanwezig met alle bestanden om om de PC weer als nieuw te maken. ( Dus zoals je hem ooit gekocht hebt )

Valt wel mee, dit komt wel vaker voor.

In jouw geval is er een recovery partitie op de HD aanwezig met alle bestanden om om de PC weer als nieuw te maken. ( Dus zoals je hem ooit gekocht hebt )
Oh, dit is interessant!

Zou je zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen waar ik deze kan vinden dan en hoe het in zijn werk gaat? Blijft mijn XP er dan wel opstaan?

Alvast bedankt,

Zipke.

Oh, dit is interessant!

Zou je zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen waar ik deze kan vinden dan en hoe het in zijn werk gaat? Blijft mijn XP er dan wel opstaan?

Alvast bedankt,

Zipke.

Het antwoord heb je zelf al gegeven:
Voor meer informatie, dubbelklik op het documentatiepictogram op het bureaublad. En volg de instructies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan