Hallo,
Ik zit met het volgende probleem. In mijn database (die gebruikt word om nieuwe medewerkers te registreren) zit er achter het veld "personeelsnummer" een fZoekOp functie.
Echter, sinds vandaag werkt deze niet meer. Bij het verlaten van het veld word de functie opgeroepen maar komt de volgende foutmelding:

Hier is de code zoals ik deze gebruik:
De lijn " If fld.Value = S Then" is geel gearceerd bij de foutoplossing. Iemand een suggestie waarom dit ineens niet meer werkt?
Afgelopen vrijdag werkte dit nog wel, maar vandaag niet meer. In de dagen er tussen is er (bij mijn weten) niets aan de DB veranderd.
Ik zit met het volgende probleem. In mijn database (die gebruikt word om nieuwe medewerkers te registreren) zit er achter het veld "personeelsnummer" een fZoekOp functie.
Echter, sinds vandaag werkt deze niet meer. Bij het verlaten van het veld word de functie opgeroepen maar komt de volgende foutmelding:

Hier is de code zoals ik deze gebruik:
Code:
Private Sub txtPersnummer_Exit(Cancel As Integer)
If IsNull(Me.txtPersnummer) Then
MsgBox "Er is geen personeelsnummer ingevuld", vbOKOnly
Me.txtPersnummer.SetFocus
Exit Sub
Else
If fZoekOp(Me!txtPersnummer) Then
MsgBox "Dit personeelsnummer is al in gebruik!", vbOKOnly
Me.txtPersnummer.SetFocus
End If
End If
End Sub
Function fZoekOp(S As String) As Boolean
Dim fld As Object
With CurrentDb.OpenRecordset("tbl_Medewerkers")
While Not .EOF And Not fZoekOp
For Each fld In .Fields
If fld.Value = S Then
fZoekOp = True
Exit For
End If
Next
.MoveNext
Wend
End With
End Function
De lijn " If fld.Value = S Then" is geel gearceerd bij de foutoplossing. Iemand een suggestie waarom dit ineens niet meer werkt?
Afgelopen vrijdag werkte dit nog wel, maar vandaag niet meer. In de dagen er tussen is er (bij mijn weten) niets aan de DB veranderd.