• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding bij geen waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gruber

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
ik heb onderstaande broncode voor het invoeren van een datum via formulier. Echter als ik geen datum opgeef krijg ik een foutmelding. Hoe kan ik de code aanpassen zodat ik geen foutmelding krijg als ik geen datum invoer??

.Offset(Rowcount, 7).Value = DateValue(Me.txtLeverdatum.Value)
.Offset(Rowcount, 8).Value = DateValue(Me.txtMateriaaldatum.Value)
.Offset(Rowcount, 9).Value = DateValue(Me.txtDrukgereed.Value)

Alvast dank en groet,

Gruber

ik heb onderstaande broncode voor het invoeren van een datum via formulier. Echter als ik geen datum opgeef krijg ik een foutmelding. Hoe kan ik de code aanpassen zodat ik geen foutmelding krijg als ik geen datum invoer??

.Offset(Rowcount, 7).Value = DateValue(Me.txtLeverdatum.Value)
.Offset(Rowcount, 8).Value = DateValue(Me.txtMateriaaldatum.Value)
.Offset(Rowcount, 9).Value = DateValue(Me.txtDrukgereed.Value)

Alvast dank en groet,

Gruber

Via een IF-commando kan je controleren of een bepaald besturingselement is ingevuld.
Bijv.:

Code:
If ComboBox1.Value <> "" Then

Met vriendelijke groet,

Roncancio

dank voor je snelle reactie, moet ik dat IF commando direct achter de betreffende code? En wat zet ik ik achter THEN als de er bij geen invoer gewoon een leeg veld moet zijn?

thnx :thumb:

dank voor je snelle reactie, moet ik dat IF commando direct achter de betreffende code? En wat zet ik ik achter THEN als de er bij geen invoer gewoon een leeg veld moet zijn?

thnx :thumb:

Simpel voorbeeld:

Code:
If ComboBox1.Value <> "" Then 
    Range("A1").Value = "Hallo"
    Range("B1").Value =  Dag"
End If

De tekst Hallo en Dag worden alleen geplaatst als Combobox1 gevuld is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan