Foutmelding bij gegevens in een listbox zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HJOonk

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2017
Hoi,

Momenteel werk ik aan een project waarbij ik in VBA een Exceldatabase wil gaan vullen. Ik ben een beginner op het gebied van VBA, maar met wat zoekwerk ben ik al een heel eind gekomen.
Nu probeer ik gegevens uit mijn registratietabel d.m.v. een zoekopdracht en de knop “cmdZoeken” in een listbox te krijgen. Hierbij gaat het volgens mij op de volgende regel fout.

DataSH.Range("A1").CurrentRegion.AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
CriteriaRange:=Range("Inkomsten en uitgaven!$AB$1:$AB$2"), CopyToRange:=Range("Inkomsten en uitgaven!$AD$1:$AK$1"), _
Unique:=False

Wanneer ik deze regel analyseer zie ik het volgende: “Methodate Range van object_ Global is mislukt.”
Ik heb mijn volledige bestand bij gevoegd en hoop dat iemand mij kan helpen om de gegevens correct in de listbox te krijgen?

Mvg,
Henk

Bekijk bijlage The Money Sheet.xlsm

Zo doet-ie het wel:
Code:
    Set DataSH = Sheets(1)
Overigens maak je het jezelf nodeloos ingewikkeld door je code niet in te laten springen bij de IF's. Je hebt nu geen enkel overzicht waar je zit in de code.

Hoi OctaFish,

Bedankt voor je reactie en tip.
Ik heb mijn code aangepast zoals je hebt aangegeven (Set DataSH = Sheets("Inkomsten en uitgaven") vervangen door Set DataSH = Sheets(1)), maar helaas krijg ik nog steeds geen gegevens in de listbox.
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

Je code onder de keuzelijst doet precies wat je verwacht; wat werkt er dan niet?

Ik wil graag met de knop 'Zoeken' op mijn userform alle gegevens uit mijn tabel tonen in de listbox. Of door middel van de combobox "Zoeken in" en de tekstbox "Zoeken naar" gerichte records in de listbox tonen. Om dit te doen probeer ik gegevens uit mijn tabel te kopiëren naar de kolommen AD t/m AK en deze vervolgens in de listbox te krijgen.