• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding bij het klikken op een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Bij het klikken op een cel in de kolom rubrieknummers in het tabblad periodieke uitgaven, wik ik een lijst zien van de rubrieknummers en de omschrijving. Dat functioneert!
Ik krijg de foutmelding "Object vereist" bij het klikken op een rubrieknummer in de keuzelijst in het userform. Het gekke is dat de VBA-code functioneert in een ander (gelijkaardig) bestand.
In bijlage het bestand. De foutmelding treedt op in de regel Textbox1.value =.column(0).
Heb ik bij het ontwerp van de userform iets over het hoofd gezien?
 

Bijlagen

  • forumvraag kasboek versie4.xlsm
    24,3 KB · Weergaven: 23
waar zijn je textboxen dan? Ik zie ze niet.
 
Eenvoudig te controleren door

Code:
Private Sub ListBox1_Click()
  If ListBox1.ListIndex > -1 Then
    For Each ct In Me.Controls
        MsgBox ct.Name
    Next ct
  End If
End Sub
 
Beste,
@SjonR : Ik vond de textboxen in het originele bestand niet. De textboxen waren alleen zichtbaar door alle onderdelen van de userform te tonen. Een ontwerp dat compleet lijkt, is het dus niet altijd.
@VenA : Jouw VBA-code is een handig middel om de objecten in de userfom op te vragen.

Bedant forumleden, ik plaats het onderwerp als opgelost.
 
Bij meerdere objecten kan je beter dit gebruiken
Code:
For Each ct In Me.Controls
        c00 = c00 & ct.Name & vbLf
    Next ct
    MsgBox c00
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan