Foutmelding bij installatie Norton Ghost 15 onder Win7, "Install VSS provider"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Flymo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Flymo

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Ik krijg een foutmelding bij de installatie Norton Ghost 15 onder Win7, betreft "Install VSS provider" en "MS install provider function".
Deze termen heb ik op het web opgezocht en dit betekend dat ik geen admin rechten hebt onder mijn account :confused: door onder Start, CMD in te tikken: vssadmin list writers.
Terwijl ik de installatie juist gestart ben met volledige administrator rechten.
Hoe kan ik dit controleren, zodat ik ALLE rechten op mijn PC heb, met volledige installatiebevoegdheden en dat ik Norton Ghost goed kan installeren?

Je kunt het beste een bedankje sturen naar Microsoft. Duizenden mensen die programma's niet kunnen installeren, mappen niet kunnen openen en dat allemaal door een beleid van beheer, eigenaar en machtigingen dat Microsoft in het besturingssysteem gemaakt heeft. Microsoft begrijpt het zelf niet en vrijwel niemand die daar uitkomt. Wellicht kun je de UAC (instellingen voor gebruikersaccountsbeheer) uitschakelen heb ik wel eens gehoord.

Kijk even hier naar. En dit.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt, :thumb: Ik ga ermee aan de slag en kijken of het nu wel lukt. (anders meld ik me weer).

Nu is onder Win7 UAC al een stuk vriendelijker hoor.

Heb je de installatiepopdracht wel uitgevoerd via rechtermuisknop uitvoeren als administrator?

Hoi,
open de command prompt als administrator
typ het volgende:
net user administrator /active:yes (enter en restart)
Dan wordt de ingebouwde echte adminaccount geactiveerd.

Laatst bewerkt:
Helaas, nog niet opgelost

Omdat het nog niet is opgelost, zoek ik inmiddels naar een andere oplossing, dan Ghost.
Zoals de programma's van Acronis enz.

Bij legale software zoek je toch ondersteuning bij de producent.'

Stuur hen eens een mailtje.

Acronis komt dan als oplossing, maar ook die is niet gratis.
Allemaal wel legale software?

Bij legale software zoek je toch ondersteuning bij de producent.'

Stuur hen eens een mailtje.

Acronis komt dan als oplossing, maar ook die is niet gratis.
Allemaal wel legale software?

Zeker, IIG bedankt.

Dan een mailtje sturen!
Je hebt het product toch niet voor niks gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan