Ik heb een lege computer waarop ik windows xp (oem) wil installeren. Nadat ik heb gekozen voor het installeren van windows xp krijg ik de volgende foutmelding:
Windows Xp home edition Setup
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.
Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om setup af te sluiten.
Nu heb ik begrepen dat dit kan komen doordat de harddisk op de raid controller zit ipv de gewone onboard controller. Dit zou ik kunnen oplossen door de promies raid IDE drivers te installeren. Weet alleen niet waar ik die vandaan moet halen en hoe te installeren.
Hopelijk weet iemand wat ik moet doen.
Groeten sjimmie
Windows Xp home edition Setup
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.
Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om setup af te sluiten.
Nu heb ik begrepen dat dit kan komen doordat de harddisk op de raid controller zit ipv de gewone onboard controller. Dit zou ik kunnen oplossen door de promies raid IDE drivers te installeren. Weet alleen niet waar ik die vandaan moet halen en hoe te installeren.
Hopelijk weet iemand wat ik moet doen.
Groeten sjimmie