foutmelding bij installeren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Bij het installeren van XP op een laptop (5 jaar met 64 mb Ram geheugen en 4,7 GB harde schijf) krijg ik de volgende foutmelding als hij op het punt gekomen is van het installeren van het menu "start" en onderdelen.
Dit krijg ik op een blauw scherm :

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Voer een systeemdiagnose uit van de software van de hardwareleveranciers. Voer een geheugencontrole uit en zoek naar geheugenfouten of niet werkend geheugen. Verander eventueel van beeldschermadaptor.
Technische informatie : *** STOP: 0x 0000007 F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000) bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.

Weet iemand hier raad mee ?

Op een PC met 64 MB gaat de installatie van XP niet lukken.
De min. spec's zijn 128 MB.

Ik draai XP met 64MB RAM, dus dat is het probleem niet en met een 4,7 GB HD kun je SP2 ook er op zetten.

Misschien op een andere wijze XP te installeren:
1) Opstarten met een opstartdiskette met cd-rom ondersteuning.
2) Eenmaal opgestart ga dan van de A-prompt naar de D-prompt en typ achtereenvolgens onderstaande, er volgt een druk op de Enter-toets na het intypen van elk commando:
a) d:
b) cd\
c) cd i386
d) winnt
e) XP wordt nu geïnstalleerd.
Dennis.

Laatst bewerkt:
Een vijf jaar oude laptop met 64 Mb geheugen.
Daar zal XP blij mee zijn.
dat gaat voor geen meter werken.
Ben zeer benieuwd of je het via de aanwijzing van dennis90 aan de praat krijgt.
Ik denk dat jij graag terug wilt naar 98, als je xp al aan de praat krijgt.

64MB RAM is even te krapjes voor XP, maar het kan wel. Ik draai sinds het betsaan van XP al met een 64MB.

Het installatieprogramma slokt ook al een deel van het RAM op tijdens de installatie, om te voorkomen dat dat gebeurd heb ik bovenstaande als optie genomen, daarbij wordt het grafische gedeelte tijdens de installatie enigszins onderdrukt. Laten we maar hopen dat alles goed komt.

Dennis.

Het is een pc van een vriendin waar ME op stond maar waar van alles mis mee was (totaal naar de vaantjes ivm spyware, virussen enz).
Als ik dit zo lees denk ik dat ik er terug ME opzet,hetgeen er al op stond.

Geplaatst door claudine algoet
Het is een pc van een vriendin waar ME op stond maar waar van alles mis mee was (totaal naar de vaantjes ivm spyware, virussen enz).
Als ik dit zo lees denk ik dat ik er terug ME opzet,hetgeen er al op stond.

Denk dat dit nog de beste oplossing is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan