• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij invoegen formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

boomen

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2014
Berichten
275
Hallo beste helpers:)

Ik will graag een formule invoegen in een andere formule Maar krijg de foutmelding dat de formule een fout bevat.
Ik heb geen Idee waarom..
Code:
=(SOM('Working hours'!$G$18*(Measurements!AM4/SOM(Measurements!$AM$4:$AW$4));('Working hours'!$G$22*(SOM(Measurements!AM12:AM13)/SOM(Measurements!$AM$12:$AW$13)));'Working hours'!$G$25*(Measurements!AM5/SOM(Measurements!$AM$5:$AW$5));'Working hours'!$G$27*(Measurements!AM6/SOM(Measurements!$AM$6:$AW$6));'Working hours'!$G$34*(Measurements!AM7/SOM(Measurements!$AM$7:$AW$7));'Working hours'!$G$37*(Measurements!AM8/SOM(Measurements!$AM$8:$AW$8));'Working hours'!$G$40*(Measurements!AM9/SOM(Measurements!$AM$9:$AW$9));'Working hours'!$G$45*(SOM(Measurements!AM10:AM11)/SOM(Measurements!$AM$10:$AW$11))))*38

Dit is de code waar nog een stukje bij hoort te komen. Deze kopieer ik uit een andere cel die gewoon een waarde weergeeft(geen fout dus). De volgende code moet er bijkomen. Ik kopieer deze formule zonder het =teken en deze plak ik dan bij de 1e code na =(SOM(. Hierna krijg ik de foutmelding.
Code:
='Working hours'!G12*(HORIZ.ZOEKEN('Cost overview'!$C$5;Measurements!$AL$3:$AW$13;2;0)/SOM(Measurements!$AM$4:$AW$4))
Het bestand posten is onmogelijk ivm gevoelige informatie. Misschien maak ik een simpele fout dus vandaar toch even deze vraag.

Alvast bedankt!

Grtz
 
Je kan de formule doorlopen met formulecontrole, kom je van zelf de fout tegen.
 
Ja dat weet ik, Maar ik krijg een Pop up met foutmelding. Geen standaard fout als #NB of #waarde dus dat gaat niet. Ik kan alleen op oke of help drukken.
 
Oh sorry het is gelukt. Toch een een haakje verkeerd gezet!
Toch bedankt.

Grtz
 
@AlexCEL: Ik weet dat het wel te doen is, maar het probleem zat hem gewoon in de haakjes etc. Ik ben er al uit zoals gemeld en het leek me niet de moeite om zoveel tijd te spenderen aan het hele bestand te veranderen. Als er zoals je al zei en waar ik me volledig van bewust ben, een goede gok voorbij zou komen is dit mooi meegenomen. Uiteindelijk is het nu zelf gelukt. Omdat ik weet dat voorbeeldbestandjes hier belangrijk zijn denk ik ik zet het in de vraag om dit te voorkomen:)
Toch bedankt dat je een goede gok wilde wagen, maar ook met jou functie kreeg ik een popup met de melding: De formule die je hebt ingevoerd bevat een fout!

Grtz
 
Vermoedde ik al, daarom had ik mijn berichtje weer weggehaald... :)

Was moeilijk even snel te testen zonder voorbeeldje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan