Foutmelding bij maken recovery schijven op Compaq Presario CQ70

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mandera

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe laptop. Hierbij zat een kaart waarop stond dat het natuurlijk verstandig is om recovery schijven te maken. Dat kon in doen met een programma wat al voorgeinstalleerd stond op mijn laptop. Echter als ik dit programma start en kies voor herstel schijven maken en dan op start druk, krijg ik de volgende melding:

Fout, kan geen ondersteunde cd/dvd writer vinden. U kunt een met Windows XP compitabel station aanschaffen bij een computerzaak in de buurt :shocked:

Deze melding slaat vind ik nergens op want mijn laptop draait op Vista, en ik kan gewoon dvd lezen en branden met bijv. Nero. Ook als ik het recovery programma start met al een cd of dvd in mijn station doet hij het ook niet.

Wie weet een oplossing?? :(

Ik zit met hetzelfde probleem bij mijn Pavilion DV6720 laptop, nog nergens iets kunnen vinden. Nu is het sowieso niet echt nodig aangezien er een recovery partitie op staat..

Ik heb 1 suggestie voor je die misschien van toepassing is:
Het gebruik van cd/dvd verbergprogramma's zoals Daemon Tools en Alcohol 120% zouden misschien hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

Gebruik je dat soort programma's, dan zul je die, naar mijn mening, eerst moeten verwijderen en dan recovery DVD's maken.

Als dat niet van toepassing was, dan zou ik bellen met de helpdesk van de fabrikant om te achterhalen wat zij aan tips hebben over je probleem.

Succes,

Tijs.

Ik heb 1 suggestie voor je die misschien van toepassing is:
Het gebruik van cd/dvd verbergprogramma's zoals Daemon Tools en Alcohol 120% zouden misschien hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

Gebruik je dat soort programma's, dan zul je die, naar mijn mening, eerst moeten verwijderen en dan recovery DVD's maken.

Als dat niet van toepassing was, dan zou ik bellen met de helpdesk van de fabrikant om te achterhalen wat zij aan tips hebben over je probleem.

Succes,

Tijs.

Ik zal het proberen want ik heb Daemon Tools op mijn laptop staan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan