Foutmelding bij ontvanger van mijn bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

liliandebruijn

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
Als ZZp 'er verstuur ik vanaf mijn computer thuis berichten naar deelnemers van overleggen.

De meeste mensen ontvangen mijn berichten die ik in Word 2007 maak, goed. Er zijn er echter een paar die na ontvangst van mijn bericht op hun
computer de melding krijgen:

conversieprogramma mswrd632 kan niet worden opgestart

Kan ik hier iets tegen doen of moet de oplossing gezocht worden op de ontvangende (kantoor) computer en wat moeten zij dan doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Lilian

de andere kant heeft dus geen word 2007 en ook geen conversie pakket geinstalleerd.
De andere kant zou dit kunnen doen en dan is het probleem opgelost.
Of
jij slaat het document op als word 2003 bestand en dan kan de andere kant het wel meteen lezen.

dus..... de andere kant moet dat doen.
dan is het bestand opslaan in een 2003 formaat zekerder dat het wel gelezen wordt.

Dank voor de geboden oplossingen.
Het probleem is echter nog niet opgelost want ik sla de documenten op als word97-2003-document. Ik kan bij het opslaan niet kiezen voor alleen word 2003.
Lilian

Lilian, dat klopt omdat Word '97 en Word 2003 allebei gebruik maken van dezelfde codering en bestandsextensie: *.doc

Dan is de oplossing om het document te bewaren in Word 2003, voor mij niet de oplossing.

Bovendien kunnen, als ik verschillende bijlagen verstuur, sommige documenten wél door 2 (probleem) ontvangers gelezen worden en andere dus niet. Verder is het raar dat de 2 (probleem)ontvangers eerder wel al mijn documenten konden openen. De overige 15 mensen kunnen alles openen zonder probleem.
Ik weet hier echt geen raad mee.
Lilian

Waarom is dat voor jou niet de oplossing, als ik zo brutaal mag zijn? :)
Het voorkomt namelijk alle problemen met betrekking tot die converter die niet wil opstarten.

De enige andere oplossing is dat de probleem ontvangers met hun eigen IT afdeling contact opnemen voor de Office 97/2003 naar 2007 converter.

Dank voor het bericht. Je mag brutaal zijn, het is voor mij niet de oplossing omdat ik mijn documenten al bewaar in Word 97-2003 en de probleem ontvangers bijvoorbeeld de agenda wél en de notulen niet kunnen lezen in één mail waarbij ik deze documenten als bijlage heb toegevoegd. Vandaar dat ik denk dat ik zelf iets verkeerd doe. Lilian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan