• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij openen bestand met koppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fenadna

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Ik loop al heel lang tegen dit probleem aan. Ik maak verschillende bestanden waarin koppelingen/verwijzingen staan naar andere bestanden. Wanneer ik nu alleen het hoofdbestand open, krijg ik vaak een foutmelding bij de formules die naar andere bestanden verwijzen, maar niet altijd. Kan dit voorkomen worden?

Bijv. open het hoofdebestand en alle bestanden waarmee koppelingen bestaan.
Kies op het tabblad 'View" de optie 'save workspace' en geef deze workspace een naam.
Sluit alle bestanden en open het hoofdbestand.

snb: de optie save workspace is vanaf Excel 2013 uit het lint verwijderd. Ook
Code:
Application.Dialogs(xlDialogSaveWorkspace).Show
werkt niet meer.

Gelukkig werk ik met Office 2010.
Ik ben ook niet de enige is mijn indruk.

Wellicht heeft MS dit niet gesloopt:

Code:
Sub Macro1()
   Application.SaveWorkspace "G:\OF\voorbeeld.xlw"
End Sub

Laatst bewerkt:
Ook die doet het niet meer helaas. Het was een handige optie die maar zelden werd gebruikt. Het gebeurt niet vaak dat er echt iets wordt verwijderd, dit is er eentje van helaas.

Dus er is geen oplossing meer voor dit probleem en ik moet elke keer alle bestanden openen?

Je kunt het met querytables oplossen.

Maar je kunt je ook afvragen of het wel zo handig/nodig is met koppelingen te werken.

Bovendien kan het afhankelijk zijn van het soort koppelingen.
Maar daarover verstrek je te weinig informatie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan