foutmelding bij openen map op externe harde schijf (onder Windows7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdopper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Als ik een bestand op de externe harde schijf wil openen (door dubbelklikken op linkermuisknop) krijg ik bijgaande foutmelding. (methode 1)

Ik kan de map wel openen d.v.m. rechtermuisknop en dan kiezen voor openen. (methode 2)

Hoe kan ik op de normale manier openen? (methode 1)

Wie kan mij hiermee helpen?

Bijlagen

• foutmelding bij openen bestand.jpg
    foutmelding bij openen bestand.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 37
Hoi,
welkom op Helpmij.nl
die zijn wellicht in het verleden met een ander programma geopend? Andere versie van Office o.i.d.?
Doe gewoon wat er in de foutmelding staat, via configscherm>standaardprogramma's de applicaties aan het juiste standaardprogramma koppelen.
Succes.

Het gaat om bestanden die je normal gesproken in Windows opent door met de linkermuisknop dubbel te klikken. Sinds kort krijg ik dus de foutmelding, ik kom er niet uit met de optie via configuratiescherm, wie weet raad??

Alvast hartelijk dank.

Kun je een systeemherstelpunt terugzetten (makkelijkste oplossing)? Naar een datum vóórdat het probleem begon?

Ga naar Start -> Standaardprogramma's -> Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen -> zoek in de kolom Naam: .pps alwaar je de koppeling met c:\Program Files\Microsoft Office\Office14\powerpnt.exe maakt. Klik hiervoor op Ander programma in de rechtsboven...

Opm: waar je Office14 ziet staan, kan natuurlijk een ander cijfer staan, afhankelijk welke versie op je systeem staat geïnstalleerd
Succes.:D

Laatst bewerkt:
Het probleem is (voorlopig) opgelost.

Het probleem dat als ik systeemherstel had uitgevoerd, dat dan mijn antivirusprogramma ging stotteren.... ik moest dan vervolgens de updates voor het antivirusprogramma uitvoeren en het programma (Avast) ging dan een herstelpunt maken, zodat ik daardoor weer terug bij af was.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb de huidige antivirusprogramma uitgeschakeld in de veilige modus (kon hem niet via configuratiescherm verwijderen, kreeg dan een foutmelding). Vervolgens heb ik een andere antivirusprogramma geïnstalleerd en tot slot heb ik een systeemherstel uitgevoerd.

Daarna kon ik weer normaal met mijn pc verder... feit blijft dat ik Avast niet kan verwijderen en dat ik vermoed dat Avast met het probleem te maken heeft.

Nog iemand suggesties?

Groet.

@dorado
Geeft niet hoor maar de link die ik gaf was dezelfde met dito info,maar toch bedankt. :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan