Foutmelding Bij Opstarten: Allemaal Vierkantjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
218
Hallo!

Al een tijdje komen hier steeds 4 foutmeldingen bij het opstarten van Windows (XP SP2) Bepaalde bestanden kunnen niet gevonden worden, deze bestanden hebben geen naam maar bestaan uit allemaal vierkantjes. In de lijst met opstarten van Msconfig staan de betreffende bestanden genoemd, er wordt verwezen naar het register:

HKCU/Software/Microsoft/Windows NT/Current version/Windows: run

en

HKCU/Software/Microsoft/Windows NT/Current version/Windows: load

Als ik in het register kijk, dan staan er achter run en load ook allemaal weer van die vierkantjes. In mijn andere computer (die net nieuw is) staan deze vermeldingen helemaal niet in het register! Load komt wel in de lijst voor, maar daar staat verder niks achter. Run komt niet in de lijst voor.

Duidelijk een afwijking van deze computer dus :)
Het veroorzaakt geen grote problemen, maar is wel irritant. Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik het oplos? Ik durf niet zomaar iets uit het register te verwijderen...

Pingwing
 
Heb je soms gescand op spyware of op trojans?
 
Waar is je link Bandit? Ik ben nu wel benieuwd wat er half weggehaald is :p
 
Nou het is niet te geloven, maar in tegenstelling tot mijn eerdere pogingen is de melding deze keer wel verdwenen...gewoon na het simpel verwijderen van de genoemde items uit de msconfig opstartlijst!

Waar het vandaan komt is nog niet precies bekend, heb wel twee links gekregen om een online scan uit te voeren. Er is wat spyware gevonden...ben er nog niet achter of dit de oorzaak was.

Pingwing
 
Moet een progje zijn geweest wat ook in je opstart was geplaatst.
Vergeet niet die scan uit te voeren.

Wat waren de namen van die items?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan