foutmelding bij opstarten ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank zonneveld

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2002
hallo,
na het installeren van een spel (dear hunter) moest de pc opnieuw worden opgestart.
Ik krijg nu de volgende melding bij het opstarten;
'setup werkt de config. bij, windows kan bestand %1 niet bijwerken vanaf %2 (en dan) %1: %2'.
Deze melding blijft zich maar herhalen.
Wie weet raad?
nb; opstarten in veilige modus helpt niet.

Probeer het spel eens te verwijderen en opnieuw te installeren. Wat gebeurt er dan?

Wat bedoel je met opstarten in veilige modus helpt niet?
Kun je niet opstarten in veilige modus?

Opstarten lukt bij mij gelukkig nog wel (ook normaal), maar zodra ik iets installeer waarbij de configuratie wordt aangepast (bijv. nieuwe videodrivers) krijg ik bovenstaande melding. Het opstarten duurt dan erg lang, maar gaat uiteindelijk wel door. Bij een volgende keer opstarten komt de melding dan niet terug.

Hebben jullie soms de virusscanner aanstaan tijdens het installeren??

Kan het probleem niet zijn. Ik heb mijn PC al sinds 2001 met dezelfde virusscanner, daarin is niets veranderd. Het probleem speelt pas sinds enkele weken.

Maar in antwoord op je vraag, ja de virusscanner staat aan. Heb in de afgelopen 4 jaar heel wat ge(de)ïnstalleerd maar nooit eerder deze melding gehad. Ik denk dan ook niet dat dit de veroorzaker is van de problemen. Het lijkt er eerder op dat setup probeert systeemaanpassingen te doen, maar hier om wat voor reden dan ook niet in slaagt. Alsof er naar een bepaald bestand niet meer geschreven kan/mag worden. Ik weet alleen niet welk bestand dat is (en of dit überhaupt het probleem is).

Laatst bewerkt:
Toelichting op de foutmelding:

De melding

setup werkt de config. bij, windows kan bestand %1 niet bijwerken vanaf %2
%1: %2

blijft zich herhalen tot alle bij te werken bestanden "geprobeerd" zijn, na een x aantal van deze meldingen start windows "gewoon" door.

Ps. dit probleem deed zich bij mij voor eerst voor na installatie van een ander programma (niet deer hunter) , weet niet meer welk.

Iemand enig idee????:( :confused:

Update na enig zoekwerk.

De foutmeldingen onstaan tijdens de verwerking van het bestand wininit.ini. De daarin opgenomen regels kunnen niet goed verwerkt worden.

De bron van het probleem wordt steeds duidelijker, maar heeft ook iemand enig idee over de oorzaak en de oplossing?

Helaas, het werkt wel, maar eenmalig.:confused:

Ik heb gisteravond even getest, maar bij een volgende intallatie waarbij wininit.ini wordt aangeproken komt de melding gewoon weer terug.

Ik zal de System Restore optie binnenkort maar eens uitproberen, maar heb ook daar weinig vertrouwen in. Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt.:evil:

Hallo Bugs,

Gisteren maar weer aan het testen geweest en zowaar, voor het eerst in tijden de melding niet weergezien. En nu maar hopen dat dat ook zo blijft.

Na het lezen van de make-it-better link ben ik eens naar m'n instellingen gaan kijken. Blijkt dat ik, in al m'n enhousiasme om het opstarten te versnellen, statemgr bij msconfig uit het opstarten had verwijderd. Na deze weer geactiveerd te hebben blijkt de melding (op z'n minst 1 keer) niet terug te komen. Voor ik in volledige juichstemming uitbarst zal ik mezelf er eerst nog van overtuigen dat dit terecht is, maar voorlopig lijkt mijn probleem uit de wereld. :thumb:

Ik wil je dan ook bedanken voor de moeite en vooral voor de link (foute link ). De site bevat een hoop info waar ik me nog even mee kan zoet houden.

Mocht je niks meer van me horen, dan is mijn probleem definitief verholpen. Zoniet, dan meld ik me wel weer.

Ik heb overigens nog wel een (klein) probleempje, maar weet nog niet wanneer/of ik me daar nog op ga storten.

Groeten en mijn onuitputtelijke dank,

Santoz

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Santoz,

Ik hoop dat je geen problemen meer krijgt.
Jammer dat topic starter niets meer zegt...

Was dat link een foute (warez)? Waar stond dat? Ik heb deze link al jaren in mijn favorieten en wist niets van warez op die site.. Ah, laat maar... goed dat je PC nu weer werkt.

grtz
bugs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan